اختلاف ترامپ با یکی دیگر از وزرایش بالا گرفت

اختلاف ترامپ با یکی دیگر از وزرایش بالا گرفت
شنبه 5 خرداد 1397 - 08:48

پس از برکناری جنجالی رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا که آخرین قربانی تفکرات افراطی دونالد ترامپ محسوب می شود،حالا شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داده که تنش در روابط ترامپ با یکی دیگر از وزرای دولتش به طور فزاینده ای شدت یافته است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش برگزاری صداوسيما، شبکه تلویزیونی سی ان ان با اشاره به شدت یافتن تنش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با یکی از وزیران دولتش خاطرنشان کرده،اگر بخواهیم برای ترامپ مسئله ای اساسی در داخل آمریکا بیان کنیم بی تردید این مسئله، مهاجرت غیرقانونی به آمریکا از طریق مرزهای جنوبی این کشور خواهد بود. سوال مطرح این است که آیا این سیاست رییس جمهور آمریکا ناشی از خصومت های ضدمهاجرتی وی است.

روز گذشته تصویری از برخی نگرش های دونالد ترامپ در روزنامه واشنگتن پست انعکاس یافت. این مطالب به خصومت بین دونالد ترامپ و کریستین نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا مربوط بود. در مطلب این روزنامه تصریح شده این مقام آمریکایی از جانب ترامپ به شدت هدف انتقاد و حمله قرار گرفته است و وی به افزایش ورود مهاجران غیرقانونی از طریق مرزهای جنوبی آمریکا متهم شده است.

در این مقاله به ملاقاتی در اواخر سال گذشته نیز اشاره شده است که در آن نشست، ترامپ گفته است همکاران او در دولت تا چه اندازه از سیاست او در زمینه مهاجرت خوششان می آید. ظاهرا دونالد ترامپ از روند کارها در زمینه مهاجرت و روند پیشرفت ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک از دست وزیر امنیت داخلی به شدت خشمگین است.

دونالد ترامپ وزیر امنیت داخلی را بارها و بارها درباره مسائل مختلف به باد انتقاد و حمله گرفته است. ظاهرا این روند از اوایل بهار شروع شده و ادامه داشته است.

شمار زیادی از مقامات سیاسی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ  اخراج یا به نحوی وادار به استعفا شده‌اند. برخی از این مقامات شامل، هوپ هیکس (Hope Hicks) دستیار سیاسی رئیس جمهور و مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید، راب پورتر (Rob Porter) یک وکیل آمریکایی و منشی کاخ سفید، تام باسرت (Thomas P. Bossert) مشاور امنیت داخلی رئیس جمهوری آمریکا در زمینه مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم، استیو بنن (Stephen K. Bannon) استراتژیست ارشد و مشاور دونالد ترامپ، راینس پریبس (Reince Priebus) رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، شان اسپایسر (Sean Spicer) استراتژیست سیاسی آمریکایی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید و اداره‌کننده ارتباطات دونالد ترامپ، کیتی والش (Katie Walsh) معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، مایکل تی. فلین (Michael T. Flynn) سپهبد بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده و مشاور رئیس‌جمهور در امور امنیت ملی، ریک دیربور (Rick Dearborn) معاون رئیس کارکنان کاخ سفید و این اواخر نیز رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بوده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها