نقض حقوق بشر در امارات

نقض حقوق بشر در امارات
شنبه 5 خرداد 1397 - 16:41

فعالان اماراتی با اعتراض به موضوع شکنجه‌ها زندانیان زن که اخیرا فاش شده است، هشتگی تحت عنوان " پیام _بازداشت شدگان _ امارات" تشکیل داده و فریاد اعتراض علیه مسئولان امارات سردادند.

العالم -امارات 

 به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید،  برملا شدن شکنجه زندانیان زن در زندان‌های امارات موجی از انتقادهای شدید علیه مسئولان اماراتی را به دنبال داشته است و فعالان این کشور در اعتراض به آن در صفحات اجتماعی هشتگی تحت عنوان " پیام_ زندانیان_ امارات" راه انداختند.

این در حالی است که در دو هفته گذشته اخبار صوتی و یا مکتوب از زندان‌های امارات درز کرده است که حاکی از شکنجه روانی و فیزیکی برنامه‌ریزی شده علیه زندانیان زن به دور از هر گونه ارزش‌های اخلاقی است که تا حد تجاوز و هتک حرمت آنان پیش رفته است.

آخرین اخبار در این زمینه پنجشنبه گذشته فاش شد به این ترتیب که مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر یک نوار صوتی از "امینه العبدولی" منتشر کرد که به دلیل ابراز عقاید خود زندانی شده است و در آن به موارد هتک حرمت در زندان الوثبه اشاره شده بود.

العبدولی در ابتدای این نوار صوتی می‌گوید خداوند به او و زنانی که از زندان امنیتی به زندان الوثبه منتنقل شدند ، منت نهاده است، زیرا در آن انواع عذاب روحی و فیزیکی و اجتماعی را تجربه کردیم، اما با خروج از زندان امنیتی، یک درد تمام شده و دردهای دیگر آغاز شد و با وجود درخواست رسیدگی از سرویس امنیتی، وزارت کشور و دادستان هیچ پاسخی نگرفتیم.

در همین ارتباط "فاتن امان" که پیش از این به دلیل ابراز عقیده دستگیر شده بود، در صفحه توئیتر  خود ضمن تایید اظهارات العبدولی گفت: بله این صدای امینه العبدولی است و آنچه گفته یک چهارم واقعیت ها و درد و رنج در زندان انفرادی امنیتی و یا زندان الوثبه نیست.

وی گفت: به العبدولی به دلیل این نوار صوتی تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم از جهنمی که در آن بودم، نجات پیدا کنند؛ قلب من با آنان است و از خدا می خواهم ظالمان را به هلاکت برساند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها