روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه:

همکاری نزدیک سه قوه رسیدن به اهداف رشد کشور را سرعت می بخشد

همکاری نزدیک سه قوه رسیدن به اهداف رشد کشور را سرعت می بخشد
شنبه 5 خرداد 1397 - 18:00

 رییس جمهوری گفت: همکاری نزدیکتر سه قوه در حل مسائل اقتصادی مردم می تواند سرعت دست یابی ما به اهداف رشد کشور را افزایش دهد و امید مردم را به آینده بهتر تقویت کند

العالم - ایران / سیاسی

 نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه، صبح امروز - شنبه - به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری و با حضور روسای مجلس و قوه قضاییه تشکیل شد. 

در این جلسه که معاون اول و اعضای ستاد اقتصادی دولت، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس و رییس مرکز پژوهش های مجلس نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور به جلسه ارائه شد.

همچنین گزارشی از پیشرفت کار تصویب لوایح چهارگانه دولت در جهت شفافیت امور بانکی و مالی و مبارزه با پولشویی و تخلفات مالی ارایه شد و ضرورت تسریع در ادامه کار رسیدگی به این لوایح مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری با اشاره به ضرورت همکاری سه قوه برای پیشرفت اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم، تشکیل این جلسات را که با تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است، اقدامی مناسب برای تقویت بیشتر انسجام ملی و افزایش توان مدیریتی کشور برای تصمیم گیری های سریع و هماهنگ دانست و گفت: همکاری نزدیک تر سه قوه در حل مسائل اقتصادی مردم می تواند سرعت دست یابی ما به اهداف رشد کشور را افزایش دهد و امید مردم را به آینده بهتر تقویت کند.

رییس جمهوری به دبیرخانه شورا ماموریت داد پیشنهادهای مشخص در زمینه های همکاری سه قوه در چالش های اصلی و دراز مدت اقتصادی کشور و همچنین تصمیمات لازم برای مدیریت شرایط جدید اقتصادی را در دستور جلسات آینده شورا قرار دهد.

آیت الله آملی و علی لاریجانی نیز طی سخنانی آمادگی قوه قضاییه و مجلس را برای حمایت از تلاش های دولت برای حل چالش های اساسی اقتصاد کشور به ویژه در زمینه تولید و اشتغال و امنیت سرمایه گذاری اعلام کردند و ساماندهی ساز و کار مناسبی برای هماهنگی بیشتر سه قوه در استان ها و تصمیم گیری سریع در مسائل اقتصادی را ضروری دانستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها