رسیدگی به وضعیت دهها فرد مسلح در حومه شمالی حمص

رسیدگی به وضعیت دهها فرد مسلح در حومه شمالی حمص
شنبه 5 خرداد 1397 - 20:27

در اقدامی در تکمیل توافق خروج تروریستها از حومه شمالی و جنوبی حمص، مقامات ذیصلاح به رسیدگی به وضعیت آن دسته از عناصر مسلحی که از خروج از منطقه خودداری کرده، ادامه می دهند تا بدین ترتیب زمینه بازگشت آنها به زندگی عادی خود در منطقه فراهم شود.

العالم - باخبرنگاران

مقامات ذیصلاح در حمص امروز شنبه به وضعیت دهها فرد مسلح رسیدگی کردند، آنها سلاح های سبک خود را تحویل دادند و تعهد کردند که دست به هیچ اقدامی علیه امنیت میهن و شهروندان نزنند.

عناصر مسلح طی روزهای گذشته سلاح های سنگین و متوسط خود را تحویل دادند؛ آنها در راستای توافقی عمل کردند که ماه گذشته منعقد شد که به موجب آن تمام تروریستهایی که خواهان تعیین وضعیت نبودند، به همراه خانواده های خود به شمال سوریه منتقل شدند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در 16 ماه جاری از بازگشت امنیت و ثبات به 65 شهر و شهرک و روستا در حومه شمالی و جنوبی حمص خبر داد، پس از آنکه تروریستها وادار به تحویل سلاح و خروج به سمت شمال سوریه شدند.

مقامات ذیصلاح با هدف تسریع در رسیدگی به وضعیت عناصر مسلح، چند مرکز ویژه تحویل گرفتن سلاح های سبک از عناصر مسلح در شهر الرستن و شهرکهای تلبیسه و الدار الکبیره و تلدو ایجاد کردند.

تعیین وضعیت عناصر مسلح در حالی صورت می گیرد که همزمان با آن نیز تیم های مهندسی  به پاکسازی روستاها و شهرک ها و شهرهایی در حومه شمالی حمص از بقایای تروریسم و تامین امنیت آنها ادامه می دهند تا شهروندان بتوانند زندگی عادی خود را در این مناطق از سر بگیرند. 

مقامات ذیصلاح همچنین روز گذشته در روستای الغنطو کارگاه ساخت خمپاره و مقادیر زیادی مهمات و ماسک های حفاظتی که متعلق به تروریستهاست، کشف کردند.

210

پربیننده ترین خبرها