اقدام نظامي مصر در سينا راه بازگشت اسراييل را مي بندد

اقدام نظامي مصر در سينا راه بازگشت اسراييل را مي بندد
يکشنبه 22 مرداد 1391 - 18:39

قاهره (العالم)- معاون سردبير روزنامه الاهرام گفت: حمله نظامي ارتش مصر به سينا، راه را براي بازگشت رژيم اسرائيل به سينا و عمليات تعقيب تروريست ها را در خاك کشورمان مي بندد.

"اشرف العشري" عصر يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اقدام نظامي قاطع مصر در سينا نشانه پيروزي قاهره به ويژه محمد مرسي رئيس جمهوري است و پيام سه جانبه اي داشت كه اول به طرف اسرائيلي، دوم به مخالفان مرسي بود كه وي را به كوتاهي و سهل انگاري در مقابله با تروريسم متهم مي كنند و سوم پيامي براي تروريست ها داشت مبني بر اينكه مصر در برابر تعدي سكوت نخواهد كرد.

معاون سردبير روزنامه الاهرام مصر گفت: اقدام قاطعانه مصر بيانگر اين است كه قاهره هيچ نقض قانونی را نخواهد پذيرفت و اينكه هم اكنون زمان برخورد شديد و پاكسازي سينا از كانون هاي جنايتكار فرا رسيده است.

العشري افزود: درگيري هاي سينا چالش واقعي مصر است و حجم حملات نظامي بيانگر تمايل طرف مصري براي از بين بردن فوري كانون هاي جنايتكارانه و گروه هاي تروريستي است كه به نفع القاعده و الجهاد فعاليت مي كنند.

وي گفت: عمليات نظامي در منطقه سينا از سوي مصر، در عمل آغاز شده و چندين هفته ادامه خواهد داشت.

العشري خاطرنشان كرد: منافع برخي گروه هاي خارجي در گرو ايجاد اختلال و دور نگاه داشتن گروهها از هم و نگاه داشتن مصر در ابهام و فتنه هاي گوناگون است.

وي افزود: " گروه هاي داخلي ، مرسي و ارتش مصر را به تمركز بر روي مشكلات داخلي و رها كردن بسياري از مرزها براي عمليات قاچاق و ورود افراد مسلح و جاسوس هاي اسرائيلي كه از چندين ماه پيش موجب ناامني شده اند، متهم مي كنند.

العشري گفت: مصر تلاش مي كند پيامي براي همه ابلاغ كند مبني بر اينكه در حال حل بحرانهاي داخلي و حفظ مرزهاي خود است و اين كه ارتش بار ديگر به صحنه آمده تا براي حمايت از امنيت ملي مصر به نقش خود عمل كند و هيچ تمايلي ندارد سياست خارجي كه در دوره رژيم سابق معمول بود به ويژه مسائل مربوط به نقض امور امنيتي را ادامه دهد.
A.D-12-15:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها