رکوردشکنی صادرات اسلحه انگلیس به رژیم صهیونیستی

رکوردشکنی صادرات اسلحه انگلیس به رژیم صهیونیستی
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 12:43

داده‌های منتشرشده از سوی کمپین مقابله با تجارت اسلحه نشان می‌دهد انگلیس سال گذشته میلادی برای ارسال سلاح به اسرائیل، مجوزهایی به ارزش 221 میلیون پوند صادر کرد.

العالم _ اروپا

بر اساس ارقام و داده‌هایی که به تازگی منتشر شده‌اند، مقاطعه‌کاران حوزه دفاعی انگلیس در حال شکستن رکورد فروش سلاح به اسرائیل هستند. این داده‌ها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که مشخص شد قرار است شاهزاده ویلیام به عنوان نماینده دولت انگلیس ماه آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

داده‌های منتشرشده از سوی کمپین مقابله با تجارت اسلحه نشان می‌دهد انگلیس سال گذشته میلادی برای ارسال سلاح به اسرائیل، مجوزهایی به ارزش 221 میلیون پوند صادر کرد. این وضع، اسرائیل را به هشتمین بازار بزرگ سلاح‌های انگلیس تبدیل کرده است. ارزش مجوزهای صادرشده برای ارسال اسلحه به اسرائیل در سال 2016، 86 میلیون دلار بود. اسرائیل در 5 سال گذشته بیش از 350 میلیون پوند سلاح از انگلیس خریداری کرده است.

گروه‌های حقوق بشری انتقادهایی را در خصوص اعزام یکی از اعضای خانواده سلطنتی به سرزمین‌های اشغالی مطرح کرده‌اند؛ آن هم در شرایطی که ارتش اسرائیل ماه گذشته تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را از پای درآورد و با واکنش‌هایی گسترده از جمله از سوی دولت انگلیس مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها