آمادگی ده‌ها شخصیت غربی برای حمایت از ایران در دادگاه 11 سپتامبر

آمادگی ده‌ها شخصیت غربی برای حمایت از ایران در دادگاه 11 سپتامبر
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 01:17

ده‌ها نفر از فعالان سیاسی، وکلا و اساتید دانشگاه در آمریکا برای شهادت به نفع ایران در دادگاه نیویورک که با ادعای دخالت ایران در حادثه یازده سپتامبر، تهران را به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان این حادثه محکوم کرده، اعلام آمادگی کرده‌اند.

العالم - آمریکا

ده‌ها نفر از فعالان سیاسی، کارشناسان، وکلا و اساتید دانشگاه در آمریکا با ارسال نامه‌ای به دولت ایران، اعلام کرده‌اند که حاضرند در دادگاه مربوط به پرونده یازده سپتامبر از ایران دفاع کنند.

این نامه پس از آن تدوین و ارسال شد که اردیبهشت ماه امسال دادگاهی در آمریکا در حکمی غیابی و بدون ارائه مستندات، ایران را به پرداخت بیش از 6 میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان کشته شده در حادثه حمله به برج‌های تجارت جهانی نیویورک محکوم کرد. ایران تاکنون به این حکم اعتراض نکرده و برای این کار تنها تا دو روز فرصت دارد.

در این نامه آمده است: «ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که فورا به حکم دادگاه منطقه جنوبی نیویورک اعتراض کند. لطفا توجه داشته باشید که اعتراض به این حکم باید تا چهارشنبه 28 می (7 خرداد)، انجام شود، در نتیجه این موضوعی بسیار فوری است».

این فعالان سیاسی و دانشگاهی با تاکید بر اینکه «ما آماده و حاضر به شهادت دادن در حمایت از بیگناهی ایران هستیم»، این پرونده علیه ایران را پرونده‌ای «به شدت ضعیف» خواندند.

آنها همچنین به این موضوع اشاره کردند که از 19 عامل هواپیماربا در حادثه 11 سپتامبر، 15 تن تبعه عربستان سعودی بودند و هیچ ایرانی در بین آن‌ها حضور نداشت.

در این نامه آمده که «ایران با اعتراض شدید به این حکم دادگاه می‌تواند یک پیروزی بزرگ علیه دشمنانش به دست آورد و محتمل است که در این پرونده حقوقی هم پیروز شود».

روز گذشته همچنین «نادر طالب‌زاده» کارشناس و فعال سیاسی در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد که جمهوری اسلامی می‌تواند از فرصت اعتراض به رأی صادره، برای به چالش کشیدن روایت رسمی حادثه یازده سپتامبر استفاده کند و ده‌ها نفر از فعالان آمریکایی هم برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

این افراد که عمدتا سال‌ها در زمینه حادثه یازده سپتامبر تحقیق کرده‌اند یا از مقام‌های سیاسی، اطلاعاتی و رسانه‌ای سابق آمریکا و دیگر کشورهای غربی هستند، می‌گویند هیچ سندی در رابطه با ارتباط ایران با حادثه یازده سپتامبر وجود ندارد.

 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها