ده‌ها عضو دولت اوباما در مخالفت با ترامپ، وارد عرصه انتخابات شدند

ده‌ها عضو دولت اوباما در مخالفت با ترامپ، وارد عرصه انتخابات شدند
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 17:07

شبکه ان.بی.سی گزارش داد که حداقل ۶۴ نفر از کارکنان دولت سابق آمریکا در مخالفت با مواضع دولت دونالد ترامپ، برای مناصب مختلف فدرال یا ایالتی وارد عرصه انتخاباتی شدند.

العالم-آمریکا

در حالی که فضای متشنج ناشی از اختلاف‌های داخلی در سیاست آمریکا ادامه دارد، رسانه آمریکایی از ورود اعضای دولت باراک اوباما به عرصه انتخاباتی سال جاری میلادی در سطوح فدرال و ایالتی و حتی محلی خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه «ان.بی.سی نیوز» حداقل ۶۴ تن از اعضای و کارکنان دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حال ورود و رقابت برای مناصب مختلف در سطوح فدرال، ایالتی و محلی هستند.

بنا بر این گزارش، دلیل اغلب این کارکنان سابق دولت سابق آمریکا، مخالفت و ضدیت با مواضع دولت دونالد ترامپ است.

بنا بر گفته «انجمن فارغ التحصیلان اوباما»، احتمال اینکه تعداد افراد نزدیک به دولت سابق و عضو آن در انتخابات‌های مختلف سال ۲۰۱۸ افزایش بیابد، وجود دارد.

طبق این گزارش، هم اکنون حداقل ۲۸ تن از مقام‌ها و اعضای دولت اوباما در حال رقابت برای حضور در مجلس نمایندگان آمریکا هستند.

بنا بر گزارش ان.بی.سی، تاکنون از این تعداد، ۵ تن در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ۲۰۱۸ مجلس نمایندگان پیروز شدند و یک تن شکست خورده است.

«تام مالینوفسکی» دستیار جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در امور مربوط به دموکراسی و حقوق بشر یکی از نامزدهای انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا است.

او به عنوان یک دموکرات، در حال رقابت برای پیروزی در حوزه انتخابیه هفتم نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا است.

انتشار این خبر در حالی صورت گرفته که سال 2018 انتخابات میان دوره‌ای کنگره در پیش است و پیشتر دونالد ترامپ بارها بر لزوم تسلط جمهوریخواهان بر قوه قانونگذاری تاکید کرده و خود او شخصا برای پیروزی نامزد جمهوریخواه کارزار تبلیغاتی انجام داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها