ایران به ترکیه باخت

ایران به ترکیه باخت
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 00:57

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی خارج از خانه مقابل ترکیه با حساب 2 بر یک شکست خورد.

العالم-ایران

تیم ملی فوتبال ایران که برای حضور در جام جهانی 2018 آماده می شود، دوشنبه شب در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی ترکیه رفت و دو بر یک مغلوب شد.

این دیدار در ورزشگاه «باشاک شهیر فاتح تریم» شهر استانبول برگزار شد. «والنتین کوالنکو» ازبکستانی قضاوت بازی را برعهده داشت.

ترکیه با وجود اینکه بسیاری از بازیکنان اصلی خود را در این بازی همراه نداشت، کار را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ششم «جنک توسون» مهاجم باشگاه اورتون به زیبایی «روزبه چشمی» را از پیش روی برداشت و گل نخست بازی را برای ترکیه به ثمر رساند.

در دقیقه هفدهم باز هم تیم ترکیه از ضعف مفرط قلب دفاع ایران استفاده کرد و «یوسف یازیجی» در آستانه گلزنی قرار گرفت که «علیرضا بیرانوند» مانع از باز شدن دوباره دروازه تیم کشورمان شد.

در دقیقه 25 اشتباه بازیکنان ترکیه و پاس «علیرضا جهانبخش» موجب شد تا «احسان حاج صفی» در موقعیت ایده آل گلزنی قرار بگیرد که این بازیکن با بی دقتی فرصت خوبی را از دست داد.

تیم ایران در نیمه نخست عملکرد مناسبی نداشت و ضعف «مسعود شجاعی»، «احسان حاج صفی» و «کریم انصاری فرد» در میانه میدان موجب شد تا تیم کشورمان حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد. بیشتر بار هجومی تیم ایران در این نیمه به حرکات «علیرضا جهانبخش» معطوف شده بود.

در نیمه دوم نیز ترکیه به راحتی هر چه تمام تر به گل دوم دست یافت. در دقیقه 50 «جنک توسون» پشت مدافعان ایران صاحب توپ شد و خروج بی موقع «بیرانوند» سبب شد تا ضربه مهاجم میزبان به گل دوم تبدیل شود.

«کارلوس کی روش« وقتی عملکرد شاگردانش را مناسب ندید در دقیقه 58 «وحید امیری» و «سامان قدوس» را جانشین «احسان حاج صفی» و «مهدی طارمی» کرد.

در ادامه «امید ابراهیمی» هافبک توانمند ایران که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است به جای «مسعود شجاعی» وارد میدان شد.

در دقیقه 90 ضربه «رضا قوچان ژاد» در آستانه ورود به دروازه میزبان با خطای هند واضح مدافع ترکیه همراه شد تا داور نقطه پنالتی را به سود ایران نشان داده و مدافع ترکیه را اخراج کند.

«اشکان دژاگه» این ضربه را تبدیل به گل کرد تا تیم کشورمان در لحظات پایانی یکی از گل های خورده را جبران کند.

در نهایت این دیدار با شکست 2 بر یک ایران به اتمام رسید تا کی روش بیش از گذشته در اندیشه برطرف ساختن نقاط ضعف تیمش باشد.

عملکرد بسیار ضعیف تیم کشورمان در قلب دفاع و میانه میدان، نکاتی بود که به وضوح در دیدار برابر ترکیه دیده شد.

«علی دایی» و «مصطفی دنیزلی» سرمربی سابق تیم ملی ترکیه و باشگاه های پرسپولیس و پاس از نزدیک این دیدار را تماشا کردند.

**ترکیب ترکیه:

سرکان کرینتلی، کاهان آیهان، چالار سویونجی، اوز بایراکلی، حسن علی کالدریم، محمد توپال(اومت بولوت)، اوکای یوکوشلو، امره آکبابا(اوزیا یاکوب)، چنگیز اوندر(سردار گورلر)، یوسف یازیجی(دنیز توروک) و جنک توسون(تارکان سربست)

**ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، کریم انصاری‌فرد(اشکان دژاگه)، احسان حاج‌صفی(سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش(مهدی ترابی)، مهدی طارمی(وحید امیری)، مسعود شجاعی(امید ابراهیمی) و سردار آزمون(رضا قوچان نژاد)

تیم کشورمان چند روزی است که اردوی آماده سازی خود را در کمپ باشگاه بشیکتاش ترکیه برپا کرده است.

شاگردان کی روش در گروه دوم جام جهانی 2018 با مراکش، اسپانیا و پرتغال رقابت می کنند.

پربیننده ترین خبرها