ظریف وارد تهران شد

ظریف وارد تهران شد
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 01:44

وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی های سیاسی - اقتصادی 2 روزه در دهلی، دقایقی پیش وارد تهران شد.

العالم-ایران

در این سفر دو روزه محمد جواد ظریف را هیئتی متشکل از معاونین وزرای نفت، راه و شهرسازی، بانک مرکزی و صنعت، معدن و تجارت همراهی کردند.

علاوه بر دیدار و رایزنی های سیاسی - اقتصادی محمد جواد ظریف با خانم سوشما سوارج، وزیر خارجه هند؛ نمایندگان عالی رتبه دستگاه های همراه نیز طی این سفر در جلسات دو جانبه متعدد با طرف هندی روند همکاری های موجود و همچنین چگونگی توسعه روابط اقتصادی را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

همچنین وزیر امور خارجه هند طی نشستی خبری در آستانه دیدار با محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای بازگرداندن تحریمهای ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هستهای تاکید کرد که موضع دهلی مستقل از هر کشور دیگری است و هند تنها تحریمهای سازمان ملل را دنبال خواهد کرد و نه تحریمهای یکجانبه کشورها.

در عین حال وزیر امور خارجه کشورمان نیزدر پایان این سفر سیاسی- اقتصادی با اشاره به مواضع خانم سوراج در خصوص برجام و حمایت از ایران در این زمینه، گفت: اراده سیاسی و زمینه های همکاری دو کشور بسیار خوب است لذا بنده بسیار از این سفر رضایت دارم، بحث های خوبی صورت گرفت و اینها نشان می دهد که خوشبختانه جامعه بین الملل علاقه مند به حفاظت پر قدرت از توافق هسته ای است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها