تحلیل روز/

امنیت در بعلبک هرمل به خطر افتاد

امنیت در بعلبک هرمل به خطر افتاد
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 08:59

اوضاع فاجعه بار و تاسف باری بر استان بعلبک هرمل حاکم شده است و هرج و مرج گسترده ای در این استان به وجود آورده است.

العالم _ لبنان

استان بعلبک هرمل در لبنان دستان خود را به سوی آسمان دراز کرده است و از خداوند یکتا طلب یاری و کمک می کند زیرا این روزها در معرض خطر دیگری قرار دارد که اگر از آن بازدید کنید صدای آن را می شنوید. به خصوص بعد از آن که زبان خون و صدای گلوله فضای آن را درهم می پیچد. هرگروهی در صدد انتقام جویی و در کمین دیگران است. ساکنان آن از کاهش حاشیه امنیت و بدتر شدن شرایط سخت معیشتی به خصوص در سایه سکوت دستگاه های دولتی و امنیتی لبنان نگرانند. نگران آینده و سرنوشت کودکان و فرزندان شان و نگران آینده زندگی خود. اهمال کاری و رها کردن استان بعلبک و هرمل و ساکنانش به حال خود کاملا ملموس و محسوس است و انگار این استان در حاشیه نقشه لبنان قرار دارد و فقط با محرومیت ، تبعیض و گروه های جنایتکار دست و پنجه نرم می کند.

لبریز شدن کاسه صبر اهالی بعلبک و هرمل و به اوج رسیدن خشم آنان همراه با تشدید شکایت ها و گله ها و انتقادها از فقدان امنیت و افزایش نا امنی ها در حال گسترش است. از ساکنان استان بعلبک هرمل در یک گشت و گذار ساده در آن تنها این سخن شنید می شود که تامین امنیت و توجه دولت و دستگاه های دولتی به این استان حق ساکنان آن است.

مردم رضایت ندارند از این که پس از سال های متمادی مبارزه با عناصر تروریستی داعش و مقاومت در مقابل تهدیدات آن ها امروز شاهد تیراندازی و درگیری های مسلحانه و ناامنی های مستمری باشند که برخی مواضع یک حالت سازمان یافته به خود می گیرد و دولت و دستگاه های ذیربط نیز تنها نظاره گر و تماشاچی در یک منطقه امنیتی نامحدود هستند. متاسفانه اوضاع امنیتی در این شهر به حد و سطح غیر قابل تحمل رسیده است و گروه های سیاسی نیز هیچ حرکتی برای کنترل اوضاع انجام نمی دهند.

حال سوالی که مطرح است این که امنیت یک شهروند لبنانی در استان بعلبک و هرمل تا چه زمانی در خطر خواهد بود؟ تا چه زمانی گروهک های جنایتکار که خطرشان کمتر از عناصر تروریستی خارجی نیست به آشوب و ایجاد ناامنی دست خواهند زد؟ همه ما باید در بعلبک هرمل به پا خیزیم تا از ادامه وضع موجود و ادامه ناامنی ها جلوگیری کنیم. کسانی را که در این خصوص کوتاهی کرده اند و تقصیر دارند مواخذه و مجازات کنیم. حال که همه اهالی و ساکنان منطقه بعلبک هرمل خواستار برقراری امنیت و ثبات در این استان هستند چرا دولت و دستگاه های امنیتی و ذیربط آن هیچ تلاش و حرکتی برای مجازات و تنبیه عوامل دخیل و مقصر انجام نمی دهند.؟ ما به عنوان فرزندان و اهالی استان بعلبک و هرمل از رئیس جمهور می خواهیم در قبال امنیت شهروند لبنانی احساس مسئولیت کند زیرا (رئیس جمهور) پدر همه مردم لبنان است. ما از رئیس جمهور می خواهیم دستور فوری را برای اقدام و تحرک دستگاه های امنیتی صادر و این نا امنی موجود را متوقف کند. ما انتظارات زیادی از شما ( دولت و دولتمردان ) در این مرحله داریم و انجام وظیفه دولت در قبال پرونده امنیتی ، ورودی برای پرونده های دیگر است.

اوضاع فاجعه بار و تاسف باری که بر استان بعلبک هرمل حاکم است و هرج و مرج گسترده ای که در آن وجود دارد را نتیجه کوتاهی های دولت و دستگاه های امنیتی لبنان و همه احزاب و گروه ها و حتی عشایری و تشکل های مدنی می دانیم. این ها نیز در خصوص بازگشت صلح و ثبات و امنیت به استان بعلبک هرمل باید احساس مسئولیت کنند.

حال اگر برخی می گویند که هرگونه اقدامی از سوی نیروهای گشتی امنیت داخلی نیاز با مجوز دستگاه های سیاسی و امنیتی دارد تا بخواهند مجرم یا فرد تحت پیگردی را بازداشت کنند پس چگونه است که این نیروهای امنیتی به چنین مجوزهایی نیاز ندارند زمانی که خودرو گشتی آنان به حرکت در میاید تا با یک فرد مستضعف و فقیری که می خواهد یک اتاق اضافی برای فرزندانش بر بام خانه اش بسازد برخورد کنند به بهانه این که مجوز ندارد. حال باید دید چه زمانی هیبت و هیمنه دولت در مناطق بعلبک و هرمل حاکم می شود تا شاهد حضور قوی و گسترده دولت و دستگاه های امنیتی به جای خشونت ها و خونریزی ها و ناامنی های موجود باشیم. البته که همه بدانند بعلبک هرمل همچنان به تعهداتش در خصوص حمایت از مقاومت پایبند است.

حسین مرتضی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها