توییت ترامپ در تایید سفر مقام عالی‌ کره شمالی به آمریکا

توییت ترامپ در تایید سفر مقام عالی‌ کره شمالی به آمریکا
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 17:24

رئیس جمهور آمریکا در توییتی تأیید کرده که یکی از مقام‌های ارشد کره شمالی برای دیدار با مقامات آمریکایی به نیویورک خواهد رفت.

العالم ـ آمریکا

 دونالد ترامپ روز سه شنبه (امروز) در صفحه توییتر خود نوشته که تیمی بزرگ برای مذاکراتمان با کره شمالی تشکیل داده ایم. نشست ها در حال حاضر در ارتباط با جلسه دیدار (با رهبر کره شمالی) و موضوعات بیشتر، جریان دارد. «کیم جونگ چول» اکنون عازم نیویورک است. 

ترامپ این سفر را نتیجه نامه‌نگاری قبلی خویش با رهبر کره شمالی دانسته که در آن، دیدار برنامه‌ریزی شده دو رهبر را در تاریخ ۱۲ ژوئن به دلیل رفتار کره شمالی لغو کرده بود.

بنابر گزارش رسانه های خبری،  روز سه شنبه، ۸ خرداد (۲۹ مه)، ژنرال کیم یونگ-چول، نایب رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره، عضو کمیته وحدت صلح‌آمیز دو کره و از مقامات نزدیک به کیم جونگ-اون، رئیس حزب و رهبر کره شمالی، وارد پکن، پایتخت چین شد و گفته شد که قرار است از پکن عازم آمریکا شود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از "منابع مطلع" گفته است که در ابتدا قرار بود این مقام کره شمالی بعد از ظهر روز سه‌شنبه با هواپیما از پکن عازم واشنگتن شود اما این برنامه تغییر یافته و او پس از گفتگوهایی با مقامات چینی، فردا - چهارشنبه - به آمریکا سفر خواهد کرد.

در همین حال گزارش های رسیده حاکی است که مقامات آمریکایی و کره شمالی قرار است روز سه‌شنبه (امروز) برای بحث درباره موضوعات امنیتی و پروتکلی مربوط به نشست احتمالی میان رهبران این دو کشور، در «سنگاپور» با یکدیگر دیدار کنند.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرده، «جو هگین» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در امور عملیاتی ریاست هیأت آمریکایی را برعهده دارد و از طرف دیگر نیز «کیم چانگ سان» یکی از مقامات ارشد کمیسیون امور خارجه نیز نمایندگی کره شمالی را برعهده دارد. این هیأت‌ها روز دوشنبه (دیروز) وارد سنگاپور شدند.

پربیننده ترین خبرها