وزیر صنعت با کاهش سالانه ۱۰درصدی تعرفه واردات خودرو مخالفت کرد

وزیر صنعت با کاهش سالانه ۱۰درصدی تعرفه واردات خودرو مخالفت کرد
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 11:52

وزیر صنعت با طرح ساماندهی واردات خودرو که نمایندگان مجلس درقالب آن پیشنهاد کاهش تعرفه خودرو هرساله به میزان 10 درصد داده بودند، مخالفت کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع مجلس در رابطه با جلسه عصر دیروز کمیسیون صنایع مجلس که به منظور بررسی قیمت خودرو برگزار شده بود، به تسنیم گفته، در این جلسه نخست نمایندگان به بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو پرداختند که به این کمیسیون ارجاع داده شده بود.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی واردات خودرو نمایندگان پیشنهاد کاهش تعرفه خودرو را هرساله به میزان 10 درصد اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد که وزیر صنعت و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی به بیان دیدگاه‌های خود درباره این طرح پرداختند که در نهایت قرار شد در جلسه آینده کمیسیون صنایع مجلس این طرح مورد بررسی جدی‌تری قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه وزیر صنعت معتقد است در شرایط فعلی اجرای این طرح به مصلحت کشور نیست خاطرنشان کرده، شریعتمداری در این جلسه با اعلام وضعیت تولید خودرو پرداخت گفته که اگر شرایط فعلی در اقتصاد کشور وجود نداشت کاهش تعرفه می‌توانست کمک زیادی به تولیدکننده داخلی کند اما امروز وضعیت فرق می‌کند.

علیزاده در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو فرصتی را به ارزیابی قیمت خودرو نداد، تصریح کرده، این موضوع قرار است در جلسه آینده کمیسیون صنایع مورد ارزیابی قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها