در یک عملیات منحصر به فرد پهپادی؛

سیطره ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطق راهبردی در استان الحدیده

سیطره ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطق راهبردی در استان الحدیده
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 13:23

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن چندین منطقه و پایگاه راهبردی و مزرعه را در منطقه الجبیله در جنوب ناحیه التحیتا در استان الحدیده از متجاوزان سعودی و اماراتی و مزدوران آن ها بازپس گرفتند.

العالم- یمن                                  

یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات هجومی گسترده ای را انجام دادند و در آن پیروزی خیره کننده  و قاطعی در نبرد با متجاوزان سعودی و اماراتی و مزدوران آنان کسب کردند و بر چندین منطقه و پایگاه راهبردی و مزرعه سیطره یافتند. در جریان این عملیات گسترده ، ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران وابسته به آن متحمل تلفات و خسارت های مالی و مادی سنگینی شدند

این منبع افزود همچنین یگان پهپادی وابسته به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیاتی منحصر به فرد در جبهه ساحل غربی توانست پدافند هوایی و اتاق فرماندهی متعلق به ائتلاف متجاوز به یمن را منهدم کند و بر دشمنی که به فناوری های مدرن و پیشرفته خود غره شده بود و اطمینان داشت پیروز شود.

به گفته این منبع، یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن بر اساس اطلاعات و اخبار موجود ، اتاق فرماندهی ائتلاف متجاوز به یمن مستقر در ساحل غربی و سامانه های دفاع هوایی و پدافندی آنان را هدف قرار داد و این عملیات کاملا موفقیت آمیز بود زیرا این اتاق فرماندهی منهدم شد و سامانه دفاع هوایی آن نیز از کار افتاد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین نفود و پیشروی ائتلاف متجاوز به یمن و مزدوران آن به مواضع و پایگاه های مبارزان یمنی را در مقابل گذرگاه علب درهم شکست و متجاوزان متحمل تلفات انسانی و خسارت های مادی سنگینی شدند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین دو دستگاه خودرو نظامی متجاوزان سعودی و مزدوران وابسته به آن را در منطقه میدی درجریان پیشروی آنان منهدم کرد.

نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران وابسته به آن در صدد بودند تا تحت حمایت و پشتیبانی هوایی 13 جنگنده ائتلاف به سوی مواضع و پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی یمنی در منطقه میدی پیشروی کنند که پس از تحمل شکستی سنگین دست از پا درازتر بازگشتند.

پربیننده ترین خبرها