در سایه تهدید مجدد ائتلاف سعودی برای اشغال بندر «الحدیدة»

نشست امنیتی وزیر کشور یمن در استان «الحدیدة» برگزار شد

نشست امنیتی وزیر کشور یمن در استان «الحدیدة» برگزار شد
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 15:20

وزیر کشور یمن همزمان با تهدیدهای مجدد ائتلاف سعودی علیه استان «الحدیدة» به این استان سفر کرد.

العالم - یمن

سرتیپ ستاد «عبدالحکیم الماروی» وزیر کشور یمن در سفر به استان «الحدیدة»، در نشستی امنیتی با حضور «حسین الهیج» رئیس کمیته امنیتی این استان، سرتیپ ستاد «رزق الجوفی» استاندار، سرهنگ ستاد «عمر المقبلی» معاون وزیر کشور در بخش امنیت و معاون اداره امنیت این استان و کلیه اعضای کمیته امنیتی در استان شرکت کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، سرتیپ الماروی با هدف اطلاع از سطح عملکرد امنیتی در استان الحدیده و آگاهی از نیازهای سرویس‌های امنیتی و شنیدن سخنان نیروهای امنیتی درباره دشوارهای حفظ امنیت استان الحدیدة به این استان سفر کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور یمن به همراه سرتیپ الجوفی، در ادامه حضورش در این استان به بندر الحدیدة رفت و از نزدیک در جریان اقدام دشمن در تخریب سازماندهی‌شده این بندر قرار گرفت و به سخنان سرهنگ «سلمان الجماعی» مدیر امنیتی این بندر و شرح خدمات امنیتی ارائه شده در این بندر، گوش داد.

وزیر کشور در ادامه به دیدار اعضای گارد ساحلی الحدیده رفت و در جریان نحوه عملکرد آنها قرار گرفت و از خدمات آنها تقدیر کرد.

این بازدید وزیر کشور یمن از الحدیدة در حالی صورت می‌گیرد که منابع عربستانی و اماراتی فواصلی نزدیک را تا تصرف و اشغال حدیده ذکر می کنند هرچند که از نگاه منابع یمنی همچنان این نیروها راهی دشوار در رسیدن به حدیده را در پیش دارند.

سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی نیز چندی روز پیش اعلام کرد که نیروهای حامی این ائتلاف، عرصه را در شهر ساحلی الحدیدة تنگ کرده‌اند؛ وی بدون اشاره به اینکه آیا ائتلاف سعودی قصد حمله به الحدیدة و تحت کنترل گرفتن آن را دارد یا خیر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت که عملیات در این شهر همچنان ادامه دارد و نیروهای ائتلاف در فاصله 20 کیلومتری آن قرار دارند.

ائتلاف سعودی، سال گذشته از وجود طرح‌هایی برای حمله به الحدیدة خبر داده بود اما به دلیل هشدارها و فشارهای موجود برای جلوگیری از وقوع مصیبتی جدید در یمن از طریق حمله به بزرگترین بندر این کشور، این اقدام صورت نگرفت اما اکنون باز زمزمه‌های حمله به الحدیدة، در محافل سعودی شنیده می‌شود.

صرف نظر از اینکه ائتلاف متجاوز به یمن بتواند تهدیدش در حمله به الحدیده را عملی کند یا نه، تحلیل‌گران سیاسی بر این‌ باورند که در جنگ یمن چنانکه بندر استراتژیک حدیده سقوط کند فاجعه‌ای انسانی رخ خواهد داد چرا که تصرف این بندر در حقیقت مساوی است با محاصره اقتصادی یمن هم از دریا هم از خشکی و هم از آسمان و این یعنی آنکه ارتباط یمن با دنیای خارج قطع می شود و اندک کمک‌هایی که گه گاه از این مسیر دریایی به این منطقه می رسد نیز قطع خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها