دستور آماده‌باش فرمانده جبهة النصره به نیروهای خود در جنوب سوریه

دستور آماده‌باش فرمانده جبهة النصره به نیروهای خود در جنوب سوریه
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 16:08

در پی اعزام ارتش سوریه به منطقه جنوب، سرکرده جبهه النصره در استان درعا از عناصر تحت امر خود خواسته که آماده باشند تا با نیروهای سوری مقابله کنند.

العالم - سوریه

تحولات جنوب سوریه این روزها در صدر اخبار این کشور قرار دارد؛ از خبرهای مبنی بر توافق بر سر ارتش سوریه در نقاط مرزی اردن و فلسطین اشغالی تا آماده شدن نیروهای سوری برای آغاز عملیات در قنیطره.

در واکنش به این مسئله، تروریستها که این روزها احساس میکنند آمریکا و محور غربی به آنان خیانت کرده است، دست به تشکیل ائتلاف و انتشار بیانیه میزنند.

در همین راستا، «ابوجابر الشامی» فرمانده کل گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» - که جبهه النصره رکن اصلی آن است- در استان درعا از عناصر تحت امر خود خواست که برای مقابله با عملیات ارتش سوریه در این منطقه آماده باشند.

الشامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن مقایسه وضعیت خود با وضعیت مسلمانان در غزوه خندق و صبر و استقامت آنان، اعلام کرد که نیروهای وی در نوار مرزی و در کنار یک بیابان گسترده ای قرار دارند که نمیتوان آنان را محاصره کرد.

وی در پایان این بیانیه از نیروهای خود خواست که خود را برای رویارویی با ارتش سوریه آماده کنند و در «دفاع از شرع» به خداوند امید داشته باشند و ناامید نشوند.

در همین راستا، منابع خبری معارض اعلام کردند که ارتش سوریه طی دو روز گذشته نیروهای خود را در دمشق و غوطه غربی واقع در ریف دمشق تجهیز کرده است.

«حمزه الدمشقی» که خود را فعال معارض می‌نامد گفت که ارتش سوریه نیروهای خود را در هنگ 137 در نزدیکی «جبل الشیخ» و در لشکر 121 در نزدیکی «کناکر» واقع در غوطه غربی جمع کرده است. .

این منبع اعلام کرد، منطقه اصلی که این نیروها جمع شده اند ارتفاعات «قاسیون» است؛ به گونه ای که صدها نیروی نظامی در آن حضور دارند تا پس از آن به ریف دمشق و سپس به نقاط نظامی در «قنیطره» اعزام شوند.

یک منبع معارض هم اعلام کرد که احتمالا نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود در جنوب را از قنیطره و ریف شمالی آن آغاز خواهند کرد و سپس به جبهه های درعا به ویژه ریف شرقی آن منتقل خواهند شد.

صبح امروز هم روزنامه الاخبار اعلام کرد که بالاخره رژیم صهیونیستی و آمریکا و سایر همپیمانانشان پذیرفته اند که ارتش سوریه در نوار مرزی خود با اردن و فلسطین اشغالی مستقر شود؛ خبری که هنوز دمشق واکنشی بدان نداشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها