وخامت اوضاع آوارگان یمنی با تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی

وخامت اوضاع آوارگان یمنی با تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 17:19

تعداد آوارگان مناطق مختلف ساحلی در یمن، همزمان با تشدید اقدامات نظامی کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن افزایش یافته است.

العالم - یمن 

به گزارش خبرنگار العالم از یمن، به دنبال تشدید عملیات نظامی در ساحل غربی و وخامت اوضاع انسانی درنتیجه افزایش تعداد آوارگان از مناطق مختلف یمن، مرکز ملی مدیریت و هماهنگی امور انسانی در استان الحدیده یمن از سازمان ملل و سازمان های بین المللی خواست که به وظیفه انسانی خود درمقابله با کوچ مستمر دراین استان عمل کنند.

«محمد مشهور» هماهنگ کننده مرکز ملی مدیریت امور انسانی استان الحدیده در یمن گفت: اوضاع انسانی دراستان الحدیده، بسیار وخیم است واین درحالیست که مناطقی که میزبان آوارگان هستند، نیز خود نیازمند کمک های بیشتر هستند.

وی افزود : در برهه اخیر، سازمان ملل به وظیفه انسانی خود برای مقابله با کوچ آوارگان عمل نکرده است.از این رو، از این سازمان می خواهیم به وظیفه خود برای رفع نیازهای آوارگان عمل کند.

حملات هوایی و دریایی عربستان سعودی به غیرنظامیان در ساحل غربی، بر درد و رنج بیش از 24  هزار خانواده که از منازل خود به اماکن ناامن رفته اند، افزوده است و این خانواده ها درشرایط فعلی با فاجعه های زیست محیطی و بهداشتی روبرو هستند و درنتیجه با وضعیت دردناک روبرو شده اند.

«حسن احمد عبدالله» از آوارگان منطقه حیس گفت : از وقتی به اینجا آمده ایم، نه جا و نه آب و غذایی نداریم، ما از حملات جنگنده های ائتلاف متجاوز به این منطقه گریخته ایم و از کمترین امکانات لازم برای زندگی محروم هستیم.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از عمل به وظایف خود در ارائه کمک های فوری به آوارگان شانه خالی می کنند و این مساله بر بحران انسانی افزوده است و اوضاع ده ها خانواده آواره در یمن بیانگر این شرایط سخت و دشوار است.

مشکلات و سختی های خانواده های آواره یمنی از مناطق مختلف به پایان نرسیده است وبا فرا رسیدن فصل گرما و محروم بودن از کم ترین امکانات لازم برای زندگی، روزهای سختی در انتظار آنان است.

215

پربیننده ترین خبرها