ارتباط تروريست هاي سينا با عناصر مسلح در سوريه

ارتباط تروريست هاي سينا با عناصر مسلح در سوريه
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 07:06

قاهره (العالم) - رئيس بخش بين الملل مجله الاهرام العربي، از ارتباط گروه‌هاي تروريستي حاضر در شبه جزيره سيناي مصر، با عناصر تروريست در سوريه خبر داد.

"اسامه الدليل" چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: اوضاع در منطقه سينا بسيار پيچيده است زيرا همان شيوه و روشي كه در سوريه و در شهر حلب استفاده مي شود، در منطقه سينا نيز مورد استفاده قرار گرفته است.

رئيس بخش بين الملل مجله الاهرام العربي خاطرنشان كرد: خودروهاي مجهز به تيربار در منطقه سينا، از همان خودروهايي هستند كه در شهر حلب سوريه در اختیار تروريست ها قرار دارد و عناصر مسلح با حمل موشك هاي ضد هواپيما و ضد تانك و راكت انداز، به مراكز امنيتي و كمين هاي نيروهاي گارد مرزي و مراکز اطلاعات نظامی حمله مي كنند.

وي گفت: گروه‌هاي تروريستي حاضر در منطقه شبه جزيره سينا، بيش از يك سال و نيم است كه مسلح شده و آموزش نظامي ديده اند.

الدليل تصريح كرد: گروه هاي جهادي و تكفيري از جمله گروه هاي وهابي در منطقه سينا، از همان افرادی هستند كه با سوريه مي جنگند و نوع سلاح هايي كه آنان استفاده مي كنند، افشاگر كشورهايي است كه از آن‌ها حمايت مي كنند.

وي در ادامه تصریح کرد: مصر در همان سنگري است كه در آن از بايد خود دفاع كند و با كساني كه عليه اين كشور سلاح در دست گرفته اند ، مقابله كند . بی‌شک كسي كه در لحظۀ افطار ماه مبارك رمضان، اسلحه خود را به سوي مسلمانان نشانه می‌گیرد، مسلمان نيست.

الدليل افزود: اين جنايتي است كه مسلمانان و جهان عرب و دنیای اسلام و رئيس جمهوري مصر كه وابسته به اخوان المسلمين است، آن را محكوم كرده اند و نيروهاي مصري نیز در پی اين امر عناصر جنايتكار را از منطقه سينا پاك‌سازي كردند.

وي در ادامه گفت: نيروي هوايي مصر نيز اقداماتي براي مقابله با گروه هاي مسلح و آرام كردن اوضاع انجام داده است زيرا به طوركلي منطقه سينا، طبيعت جغرافيايي نامساعدی دارد.

الدليل اظهار داشت: گروه هاي مسلح بيشتر در مناطق شمالي سينا مستقر هستند، نه درجنوب آن كه منطقه گردشگري است و اسرائيلي ها از آن جا وارد طابا و شرم الشيخ مي شوند.

وي گفت: تروريست ها در مناطق شمالي در رفح و شيخ زويد حضور دارند كه در واقع نقاط ارتباطي ميان ملت فلسطين درغزه و رفح به شمار مي رود.

الدليل خاطرنشان كرد: اين درگيري ها نشان مي دهد كه از مدت ها پيش، دولت مصر فعاليت اطلاعاتي دراين منطقه نداشته است و اقدام اخیر محمد مرسي رييس جمهوري در بركناري رئيس كل اطلاعات مصر، اقدامي منطقي بوده است.

وي با اشاره به حمایت بیگانگان از عناصر مسلح در شبه جزيره سينا گفت: سلاح هاي بسياري از مرزهاي ليبي و مصر وارد شده است و استان هاي بسياري مانند البحيره ، كفر الشيخ ، دمياط و پورت سعيد به انبار سلاح براي انتقال آن به سينا تبديل شده است.

الدليل خاطرنشان كرد: ساكنان اين مناطق فكر مي كردند كه اين سلاح ها براي فلسطينيان غزه و به منظور مقاومت در برابر رژيم اشغالگر در اختيار آنان قرار مي گیرد، اما واقعيت اين است كه اين سلاح ها به غزه منتقل نمي شد، بلكه در سينا جمع آوري و انبار مي شد و متاسفانه در خاك مصر و از سوي افراد مسلح مصري عليه نيروهاي ارتش ملي اين كشور مورد استفاده واقع شد.

رئيس بخش بين الملل مجله الاهرام العربي اظهار داشت: در شرايط كنوني ما با طرحي خطرناك براي تجزيه مصر و اقدامات گروه هاي تكفيري و وهابي در اراضي مصر روبرو هستيم.

الدليل گفت: ما از چند ماه پيش دراين باره هشدار داده بوديم ولي كسي به اين هشدارها توجهي نكرد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها