عضو ارشد حماس:

توطئه اسراييل در سينا شكست خورده است

 توطئه اسراييل در سينا شكست خورده است
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 07:32

يكي از رهبران جنبش حماس تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي كه تنها مسئول توطئه عمليات تروريستي در سينا است، در بازگرداندن اوضاع به وضع پيشين و ادامه محاصره فلسطيني‌ها، شكست خورده است.

خليل ابوليلي، چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: حادثه‌اي كه در سينا رخ داد، بی‌شک اقدامی هولناك است و بايد عاملان واقعي اين حادثه مشخص و با آنها برخورد شود.

يادآور مي‌شود چندي پيش در جريان حملۀ گروهي از عناصر مسلح به مقر ايست بازرسي در مرز مصر و غزه در منطقه سينا، دست كم 16 مرزبان مصري كشته و 9 تن ديگر مجروح شدند.

عضو برجسته جنبش حماس افزود: گذرگاه رفح در مرز مصر و نوارغزه، ديروز به طور طبيعي براي رفت و آمد فلسطينيان بازگشايي شد و به نظر من اقدامات جديدي براي بازگشايي كامل اين گذرگاه صورت خواهد گرفت تا براي همه مشخص شود كه ساكنان غزه در حادثه سينا عليه نظاميان مصر نقش نداشته اند و تنها مسئول اين عمليات كثيف تروريستي، رژيم صهيونيستي است. 

ابو ليلي اظهار داشت: به دليل تحت محاصره بودن مردم، اوضاع انساني در نوارغزه مناسب نيست و معتقديم كه در روزهاي آينده تحولات مثبتی در این زمینه رخ خواهد داد.

وي گفت: به نظر من در این عمليات جنايتكارانه تروريستي، چاه‌کن به چاه افتاد و صهيونيست ها که قصد داشتند اوضاع را به وضع سابق بازگردانند، به‌سختی شكست خوردند.

عضو برجسته حماس درباره اقدام مصر در خصوص تخريب بسياري از تونل‌هاي ارتباطی میان غزه و مصر و موضع حماس در قبال این اقدام، تصريح كرد: قطعا ما با اين اقدام موافق نيستيم و معتقديم كه بدون اطلاع محمد مرسي تصميماتي اتخاذ شده است.

وي افزود: روند طبيعي اين است كه مرزهاي تجاري بين غزه و مصر باز باشد و اصلا تونلي وجود نداشته باشد.

عضو ارشد حماس گفت: تونل ها به علت محاصره ساكنان غزه، در زمان رژيم سابق مصر حفر شده و راه سخت و دشوار و ذلت‌باري بود، چون ما در محاصره بوديم و بايد به هر حال از اين محاصره خارج مي شديم و اگر اوضاع به حالت طبيعي خود بازگردد، به این تونل‌ها نيازي نيست.

ابو ليلي درباره تماس‌ها بين دولت فلسطين در غزه و طرف مصري در خصوص ساماندهي انتقال كالا، خاطرنشان كرد: تماس بين حکومت غزه و دولت مصر يك لحظه هم قطع نشده و بعد از عمليات تروريستي در سينا، این تماس ها افزايش يافته است.

وي گفت: دولت فلسطين آمادگي خود را براي همكاري به منظور شناسايي جنايتكاران و پيدا كردن سرنخي درباره اين جنايت اعلام كرده است. دولت فلسطين امنيت مصر را امنيت خود مي داند و همانطور كه امنيت خود را حفظ مي كند، براي حفظ امنيت مصر نيز تلاش مي كند.

ابو ليلي درباره درخواست مسئولان تشكيلات خودگردان فلسطين و جنبش فتح براي اجرای دوبارۀ توافقنامه گذرگاه‌ها مربوط به سال 2005، خاطرنشان كرد: بهتر بود فتح و تشكيلات خودگردان در این باره سكوت مي كردند، زيرا آنها خود، عامل گرفتاری ملت فلسطين در اين معاهدۀ ظالمانه هستند.

وي افزود: تشكيلات خودگردان در آن زمان به طور كامل در برابر خواسته‌های دستگاه‌هاي امنيتي صهيونيست‌ها تسليم شد و اين مساله غير قابل قبول است.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها