50 عضو طالبان در عمليات نيروهای آمريكايی كشته شدند

50 عضو  طالبان در عمليات نيروهای آمريكايی كشته شدند
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 05:51

ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد در حمله ارتش آمریکا علیه مسئولان حملات اخیر به مرکز استان فراه، حدود 50 عضو طالبان کشته شدند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ژنرال نیکلسون در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران در وزارت دفاع آمریکا گفت: ارتش افغانستان و نیروهای آمریکایی پس از عقب راندن نیروهای طالبان از فراه، آنها را تعقیب کردند. نیروهای طالبان سپس به مقر خود در منطقه هلمند بازگشتند.

24 ماه مه این افراد در ساختمانی که به عنوان مرکز فرماندهی طالبان در منطقه موسی قعله به شمار می رفت، جمع شدند.

نیکلسون افزود: آنها عده ای از سران نظامی بودند که برای تشریح عملیات فراه که در آن مشارکت داشتند در جلسه حاضر شده بودند. آنها فکر می کردند در موسی قلعه امنیت کامل دارند اما سازمان های اطلاعاتی ما آنها را شناسایی و به آنها حمله کردند.

این گروه از طالبان در قاچاق مواد مخدر نیز دخالت داشتند. نیکلسون خاطر نشان کرد: نمی گویم این عملیات اهمیت راهبردی داشت. اما در مقیاس محلی غیر معمول بود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در بیانیه ای تصریح کرد در این حمله بیش از 50 نفر از جمله عبدالمنان فرد شماره 2 طالبان در هلمند، بسیاری از سران قبایل و رهبران محلی استان های قندهار، قندوز، هرات، فراه، اورازگان و هلمند کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها