اسپانیا تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی ندهد

اسپانیا تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی ندهد
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 08:19

یک هیأت از سازمان غیر دولتی پزشکان جهان روز چهارشنبه از دولت اسپانیا خواست که به صادرات تجهیزات امنیتی و نظامی به رژیم صهیونیستی پایان دهد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری افه، این هیات در گزارشی به رنج و مشکلات فلسطینی ها برای اطلاع به گروه پارلمانی دوستی‌ با فلسطین مجلس نمایندگان اسپانیا اشاره کرد و افزود:نیمی از داروهایی که اساسی‌ عنوان می‌ شوند در دسترس نیست ، تردد خودروهای امدادی محدود بوده و بیش از 200 پرسنل بهداشت و درمان در دو ماه اخیر مجروح شدند .

این سازمان بشردوستانه که از سال 2006 مشغول کار در فلسطین است از دولت مادرید خواست به صادرات تجهیزات امنیتی و نظامی به رژیم اسرائیل نپردازد .

این سازمان همچنین از اینکه اسپانیا در کنار بلژیک و اسلوونی در شورای حقوق بشر سازمان ملل رای داده که یک تحقیق در مورد بیش از 12 هزار نفر مجروح و بیش از 60 کشته حوادث اخیر سرزمین های اشغالی فلسطین انجام گیرد ، استقبال کرد .

این سازمان غیر دولتی پزشکان جهان ابراز امیدواری کرد که اسپانیا، این موضع را حفظ و در مقابل فشارهای دیپلماتیکی مقاومت کند.

سازمان یادشده افزود:شواهد بالقوه نقض قوانین بین المللی بشردوستانه باید در کمیسیون تحقیقاتی‌ شناسایی شود و به اطلاع دیوان کیفری بین المللی برسد.

بر اساس داده های این سازمان ، 1.3 میلیون نفر در غزه به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، تقریبا نیمی از خانواده ها از ناامنی غذایی شدید یا متوسط رنج می‌ برند و در اکثریت قریب به اتفاق (97 درصد ) خانه ها ، آب برای مصرف انسانی‌ مناسب نیست .

بر اساس این گزارش، در حوادث اخیر سرزمین های اشغالی 12 هزار و 271 نفر مجروح شدند که در بین آنها دو هزار و 770 نفر فقط در روز 14 مه مجروح شدند هنگامی که 60 تن دیگر از جمله شش کودک و یک پرسنل درمانی کشته شدند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها