چین: آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ مداخله نکند

چین: آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ مداخله نکند
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 10:55

به دنبال تیرگی فزاینده ارتباطات اقتصادی، نظامی و سیاسی چین و آمریکا، پکن امروز پنجشنبه به واشنگتن هشدار داد حق ندارد در امور هنگ کنگ مداخله کند.

العالم - آمریکا

چین تاکید کرده است هنگ کنگ از نگاه اصل چین بخشی از سرزمین مادری محسوب می شود و امور آن جزو امور داخلی چین است.

وزارت خارجه آمریکا در تازه ترین بیانیه خود از مداخله و نفوذ چین در امور هنگ کنگ و نقض خود مختاری این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار حراست از دمکراسی منطقه شده است.

با این وصف 'هوا چون اینگ' سخنگوی چین امروز در مصاحبه ای در پکن گفت که این بیانیه و اظهار نظرهایی از این دست، مصداق مداخله جدی در امور داخلی چین است.

وی با رد مواضع آمریکا درباره هنگ کنگ گفت که این شهر دارای خودمختاری کامل است و بر اساس اصل یک کشور و دو نظام اداره می شود و خللی در امور آن بوجود نیامده است.

وی تاکید کرد هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه به حساب می آید که مسایل آن کاملا جزو امور داخلی چین است و هیچ کشوری حق مداخله در آن را ندارد.

این سخنگو به آمریکا هشدار داد مراقب موضعگیری هایش در باره هنگ کنگ باشد و دست به اقدامی نزند که بتواند روابط دو کشور را به دلیل مداخله واشنگتن در مسایل داخلی هنگ کنگ تیره کند.

هنگ کنگ شهری در جنوب چین است که سال 1997 میلادی بر اساس اصل یک چین حاکمیت 150 ساله انگلستان بر آن پایان یافت و چین حق حاکمیتش را بر این منطقه از سرگرفت.

هشدار چین به آمریکا در شرایطی است که دو کشور در زمینه تجاری وارد درگیری های تازه ای شده اند و در دریای جنوبی خطر بروز مناقشات نظامی میان آنها افزایش یافته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها