«لیبرمن» در مسکو با وزیر دفاع روسیه دیدار کرد/ تحولات جنوب سوریه محور اصلی گفت‌وگوها

«لیبرمن» در مسکو با وزیر دفاع روسیه دیدار کرد/ تحولات جنوب سوریه محور اصلی گفت‌وگوها
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 16:25

وزارت دفاع روسیه از دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع روسیه در مسکو و گفت‌وگو درباره تحولات جنوب سوریه خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه در مسکو با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه این دیدار با تمرکز بر اوضاع در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه در مرز با اردن انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، شویگو در این دیدار گفت: «من از فرصت بوجود آمده برای گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به حل بحران سوریه استقبال می‌کنم. سوالات بسیاری وجود دارد و ما باید درباره تمام مسائل مربوط به اوضاع مرزی در ناحیه کاهش تنش در جنوب سوریه گفت‌وگو کنیم».

وزیر دفاع روسیه همچنین تأکید کرد، ضرورت برای گفت وگو در رابطه با تحولات این منطقه به این دلیل است که توافقی در این رابطه با اردن و آمریکا نیز انجام گرفته است.

بنا بر این گزارش، روسیه، اردن و آمریکا در ماه جولای سال 2017 میلادی درباره ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب غربی سوریه که شامل سه استان از جنوبی‌ترین مناطق این کشور می‌شد، به توافق رسیدند.

همانطور که وزارت خارجه روسیه اشاره کرده، در ماه‌های اخیر، اوضاع در این منطقه بسیار پیچیده‌تر شده و تروریست‌ها در منطقه «درعا» با حمایت آمریکا تلاش دارند تا یک خودمختاری در جنوب سوریه با هدف تجزیه این کشور ایجاد کنند.

پربیننده ترین خبرها