اعزام کاروان پزشکی صلیب سرخ به نوار غزه

اعزام کاروان پزشکی صلیب سرخ به نوار غزه
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 16:56

کمیته بین المللی صلیب سرخ یک کاروان پزشکی را همراه با تجهیزات درمانی به نوار غزه ارسال کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته بین المللی صلیب سرخ چند گروه متشکل از جراحان، متخصصان و پرستاران را به همراه مقدار قابل توجهی از تجهیزات بهداشتی-درمانی به نوار غزه ارسال کرد، این اقدام در راستای حمایت از مراکز بهداشتی درمانی در نوار غزه صورت گرفت که به مجروحان و آسیب دیدگان  حوادث اخیر نوار غزه خدمات ارایه می دهند.

این کاروان پزشکی به مدت شش ماه در نوار غزه ساکن خواهند بود تا به نیازهای طولانی مدت پزشکی ساکنین نوار غزه رسیدگی کنند؛ این طرح صلیب سرخ با بودجه ای به ارزش  5.3 میلیون دلار انجام شده است.

روبرت ماردینی مدیر خاورمیانه صلیب سرخ در این خصوص اعلام کرد: هزاران نفر از ساکنین نوار غزه نیازهای پزشکی جدید و طولانی مدتی دارند که نظام بهداشتی و درمانی نوار غزه به تنهایی توانایی پاسخ به آن را ندارد و کاروان پزشکی اعزامی به غزه می تواند نقش مهمی در رفع مشکلات و محدودیت های این نظام پزشکی در غزه داشته باشد.

در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت به مناسبت «روز زمین» (30 مارس- دهم فروردین ماه) که تا روز نکبت (14 می -24 اردیبهشت) ادامه یافت حدود 13 هزار نفر از فلسطینی ها به دست رژیم اشغالگر قدس زخمی شدند که تعداد زیادی از آن ها چندین نوبت تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها