تایید تخلف در طرح بزرگ «ایران مال»

تایید تخلف در طرح بزرگ «ایران مال»
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 18:08

شهردار منطقه 22 تخلف در مراحل ساخت پروژه بزرگ مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی «ایران مال» در غرب پایتخت را تایید کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

علی نوذرپور به ایرنا خاطرنشان کرده، در قسمت هایی از پروژه که در نقشه به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده، ساخت و ساز تجاری و اداری انجام شده است. صاحب پروژه می توانست نسبت به اصلاح نقشه و دریافت پروانه اقدام کند و تغییرات مورد نظر را در آن انجام دهد اما چنین نشده و به موضوع بی توجهی کره است. 
شهردار منطقه 22 با تاکید بر اینکه این عمل به سبب مغایرت با پروانه ساختمانی از نظر شهرداری خلاف است، گفه، پروانه ساختمانی پروژه ایران مال یک میلیون و 650 هزار متر مربع بوده در حالی که ساخت و ساز انجام شده حدود یک میلیون و 300 هزار مترمربع است. 
به گفته وی تراکم پهنه این طرح 500 درصد اما برای 305 درصد پروانه اخذ شده است. 
نوذرپور در عین حال خاطرنشان کرده که مساله خاصی در خصوص این پروژه وجود ندارد و مانند سایر پروانه های ساختمانی روال خود را می گذراند. 
وی با اشاره به ارسال پرونده این پروژه به کمیسیون ماده 100 گفته، برای تعیین مبلغ جریمه آن باید منتظر نتیجه رای کمیسیون ماده 100 باشیم. 
شهردار منطقه 22 در ادامه با بیان اینکه سیاست شهرداری ایجاد موانع برای طرح های بزرگ نیست، خاطرنشان کرده، پروژه بزرگ ایران مال طرحی توسعه ای به شمار می رود و مکانی برای رشد اقتصادی شهر تهران است. 
وی اظهار داشته، وظیفه شهرداری خدمات رسانی و فراهم سازی امکانات مناسب برای فعالیت این پروژه ها است اما در صورت سرپیچی از قوانین و مقررات وظیفه شهرداری جلوگیری و ممانعت از آن است. 
ایران مال (تات مال) که با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینی به گستره 27 هکتار در غرب تهران در دست اجرا است بزرگترین پروژه تجاری خاورمیانه و یکی از 10 طرح تجاری دنیا در منطقه 22 تهران در محدوده دریاچه چیتگر در حال ساخت است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها