عراق تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

عراق تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 19:31

وزارت امور خارجه عراق روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونستی به باریکه غزه را که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها فلسطینی شده است، به شدت محکوم کرد.

العالم ـ عراق

در بخشی از این بیانیه آمده است: در حالی که ملت های عربی و اسلامی، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه پیروزی و صبر را جشن گرفته اند، رژیم صهیونیستی حمله وحشیانه علیه ملت برادر فلسطین در غزه را آغاز کرد که منجر به شهید و زخمی شدن دهها فلسطینی و به رعب و وحشت انداختن صدها هزار نفر غیر نظامی شده است.
بیانیه افزود: این تجاوز در حالی صورت می گیرد، که هیچ موضع مسئولانه از سوی محافل بین المللی اتخاذ نشده است،
در این بیانیه آمده است، ما ضمن محکوم کردن این اعمال وحشیانه، از همه نهادهای ذیربط در کشورهای عربی و اسلامی و همچنین جامعه بین المللی در خواست می کنیم تا با اتخاذ اقدامات سریع، قطعنامه های بین المللی که جلوی وقوع این جنایت ها را می گیرد، جامه عمل بپوشانند.
عراق از این مجامع خواسته است صرفا به صدور بیانیه ها و برگزاری نشست ها که هیچ نفعی جز محکوم کردن این جنایت ها ندارد اکتفا نکنند، زیرا این محکومیت ها، جلوی اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی را نمی گیرد.
به گزارش ایرنا، در پی حملات و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه، جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، و جنبش جهاد اسلامی دهها موشک و گلوله خمپاره به مناطق واقع در جنوب فلسطین اشغالی پرتاب کردند و رژیم صهیونیستی نیز بر شدت حملات به غیر نظامیان افزود. 
نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی با کمال بی رحمی تظاهرات چند هفته گذشته مردم فلسطین را که در اعتراض به انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس برگزار شده بود، سرکوب کرد.

پربیننده ترین خبرها