شهادت 8 غیر نظامی در حمله ائتلاف بین الملل به دیر الزور سوریه

شهادت 8 غیر نظامی در حمله ائتلاف بین الملل به دیر الزور سوریه
جمعه 11 خرداد 1397 - 09:20

روزنامه الوطن چاپ سوریه از کشته شدن 8 غیر نظامی در حمله جنگنده های ائتلاف بین الملل به گروه تروریستی داعش به فرماندهی آمریکا در حومه شرقی استان دیر الزور خبر داد.

العالم - سوریه

روزنامه الوطن در نسخه الکترونیکی خود اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی به شهرک الباغوز الفوقانی حمله کرده بودند.

فعالان سوری نیز به نوبه خود به نقل از "دیده بان حقوق بشر سوریه" - که مقر آن در لندن است – اعلام کردند که در حمله جنگنده هایی که احتمال می رود متعلق به ائتلاف بین المللی باشند، به مناطقی در روستای الباغوز فوقانی که در اشغال گروه تروریستی داعش است، دست کم 8 نفر کشته شدند که 3 تن از آنها کودک هستند.

"دیده بان حقوق بشر سوریه" اعلام کرد که با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان، احتمال آنکه تعداد کشته شدگان بیشتر شود، وجود دارد. این در حالی است که رایزنی با ریش سفیدان روستای هجین واقع در شرق حومه دیر الزور برای تسلیم شدن عناصر "داعش" ادامه دارد. عناصر گروه تروریستی داعش در این منطقه در حال حاضر در محاصره "نیروهای سوریه دموکرات" به فرماندهی نیروهای کرد دفاع مردمی هستند.

در همین راستا فعالان گفتند که انتظار می رود هواپیماهای ائتلاف بین المللی اقدام به فرو ریختن اطلاعیه روی مواضع "داعش" در مناطق هجین، الشعفه و السوسه کنند. مضمون این اطلاعیه ها، دعوت از عناصر مسلح در محورهای درگیری در حاشیه شرقی رود فرات به تسلیم است.

برخی رسانه های غیر رسمی سوری اعلام کردند تعداد کشته شدگان این حمله، به 9 نفر رسیده است. این رسانه ها تعداد مجروحان را 17 نفر اعلام کردند.

نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در سوریه از تابستان 2014 بدون هیچ دعوتی یا موافقت دولت سوریه وارد خاک این کشور شده اند و دولت سوریه آنها را پیوسته به نقض حاکمیت و ارتکاب جنایت علیه مردم این کشور متهم می کند.

دمشق می گوید در حمله های هوایی ائتلاف بین المللی به خاک این کشور تاکنون صدها غیر نظامی کشته شده اند. دمشق همچنین همکاری نیروهای دموکرات سوریه با این ائتلاف را غیر قانونی می داند.

208

پربیننده ترین خبرها