خبر خروج نیروهای مقاومت از جنوب سوریه صحت ندارد

خبر خروج نیروهای مقاومت از جنوب سوریه صحت ندارد
جمعه 11 خرداد 1397 - 10:05

یکی از مسئولان نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد، حرف و حدیث‌ها درباره خروج نیروهای حزب‌الله و ایران از جنوب سوریه در راستای منافع اسرائیل است و چنین اخباری صحت ندارد.

العالم - سوریه

«شیخ صادق النابلسی» از مسئولان نزدیک به حزب‌الله لبنان گزارش‌ها درباره خروج ایران و حزب‌الله لبنان از سوریه را رد کرد و در عین حال اظهار داشت که روسیه در جنوب سوریه نقش‌آفرینی می‌کند.

النابلسی در گفت‌وگو با تلویزیون «روسیا الیوم»، گفت: «این خبرها صحت ندارد، در برخی مواقع، که چنین اطلاعاتی منتشر می‌شود با هدف مخدوش کردن وجهه حضور ایران در سوریه صورت می‌گیرد. این گزارش‌ها در راستای منافع اسرائیل منتشر می‎شود که مصرانه خواهان خروج کارشناسان ایرانی از سوریه است.»

شیخ النابلسی خاطرنشان کرد: «حضور کارشناسان ایرانی در سوریه با موافقت دولت سوریه بوده است و مساله ماندن یا خروج این نیروها بستگی به توافق طرفین دارد.»

وی تأکید کرد: «تا این لحظه کسی خروج کارشناسان از سوریه را متصور نمی‌شود. بر عکس، هماهنگی پایداری میان دمشق و تهران درباره ماهیت نقش نظامی ایران در این برهه وجود دارد به‌ویژه آن‌‌که درگیری‌ها ادامه دارد و آمریکا به شکل گسترده‌ای در حال تدوین ساز و کارهایی است و از این‌رو عقب‌نشینی کارشناسان ایران و حزب‌الله مطرح نمی‌شود.»

وی در ادامه افزود: «رایزنی‌ها و میانجیگری‌هایی از طرف روس‌ها برای استقرار در منطقه مرزی جولان است.»

این مقام نزدیک به حزب‌الله لبنان تصریح کرد: «اولویت دولت سوریه آزادسازی مناطق باقی‌مانده در اشغال گروه‌های تروریستی است و حرف و حدیث‌ها درباره خروج از منطقه تنها ادعاها و خواسته‌های اسرائیل است.»

شیخ النابلسی متذکر شد: «حزب‌الله لبنان از هر گونه راه‌حلی، که از حاکمیت سوریه و نقش منطقه‌ای آن حمایت کند، استقبال می‌کند.»

تسنیم

پربیننده ترین خبرها