مقام‌های ارشد ۲ کره در روستای مرزی دیدار کردند

مقام‌های ارشد ۲ کره در روستای مرزی دیدار کردند
جمعه 11 خرداد 1397 - 11:46

مقام‌های کره شمالی و کره جنوبی در حالی مذاکرات صلح را از سرگرفته‌اند که رئیس جمهور آمریکا منتظر دریافت نامه رهبر کره شمالی است.

 

العالم - آسیا

در شرایطی که تلاش ها برای برگزاری نشست بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همچنان ادامه دارد و یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به آمریکا سفر کرده است، مذاکرات صلح بین سئول و پیونگ یانگ بار دیگر از سر گرفته شده است.

این گزارش افزود: مقام های عالی رتبه دو کره در روستای مرزی پانمون جون دیدار کرده اند. این نشست قبلا از سوی کره شمالی لغو شده بود چرا که پیونگ یانگ خواستار لغو مانورهای نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا بود.

مذاکرات کره جنوبی و کره شمالی پس از آن از سرگرفته شده است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با کیم یونگ چول معاون حزب کارگران کره شمالی در نیویورک دیدار کرده است.

دیپلمات های آمریکایی طی روزهای گذشته با مقام های کره شمالی در روستای پانمون جون و همین طور در سنگاپور مذاکره کرده اند تا مقدمات نشست رهبران دو کشور را آماده کنند.

کره جنوبی قصد دارد از این مذاکرات استفاده کند تا تنش های مربوط به مرزهای مشترک دو کشور را حل و فصل کرده و همین طور خانواده هایی را که در جریان جنگ کره طی سال های 1950 تا 1953 از یکدیگر جدا شده اند، بار دیگر به همدیگر برسانند.

"چو میونگ گیون" وزیر اتحاد کره جنوبی در این باره به خبرنگاران گفت: ما مذاکراتی را با مقام های کره شمالی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم توافقات حاصل شده بین رهبران دو کشور را اجرا کنیم و یک فضای مثبت را برای نشست رهبران آمریکا و کره شمالی به وجود بیاوریم.

پامپئو در یک کنفرانس خبری ابراز اطمینان کرده است که مذاکره با مقام های کره شمالی در مسیر درستی قرار دارد و اگر این فرصت از دست برود، بسیار غم انگیز خواهد بود.

وی افزود: کیم یونگ چول حامل نامه رهبر کره شمالی برای رئیس جمهور آمریکا است و او قرار است جمعه با سفر به واشنگتن این نامه را تحویل دهد.

وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی هشدار داده است که باید یک مسیر کاملا متفاوت نسبت به مسیری را که طی چند دهه اتخاذ کرده، دنبال کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها