انتقاد شدید وزیر امور خارجه بلژیک از تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه های جدید آلومینیوم و فولاد

انتقاد شدید وزیر امور خارجه بلژیک از تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه های جدید آلومینیوم و فولاد
جمعه 11 خرداد 1397 - 12:06

وزیر امور خارجه بلژیک با انتقاد شدید از تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه های جدید آلومینیوم و فولاد بر کالاهای وارداتی اروپا اعلام کرد کشورش تاسف شدید خود را از این تصمیم اعلام می کند.

العالم - اروپا 

به گزارش آسوشیتد پرس؛ «دیدیه ریندرز» در جمع خبرنگاران به اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص اعمال تعرفه های جدید آلومینیوم و فولاد واکنش نشان داد.

وی افزود: من از تصمیم دولت آمریکا درخصوص تعرفه های فولاد و آلومینیوم متاسفم؛ ما هفته گذشته تماس هایی با دولت آمریکا داشتیم و دوباره دیروز من در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ویلبر راس وزیر خزانه داری آمریکا را دیدم و همچنین ارتباط های زیادی بین اتحادیه اروپا و دولت آمریکا داشتیم اما از بابت اتخاذ چنین تصمیمی متاسفم. ما باید در سطح اتحادیه اروپا عکس العمل نشان دهیم و راهکاری را برای حل اختلاف در سازمان تجارت جهانی (WTO) ارائه دهیم. 

وی افزود: ما همچنین اقدامات زیادی در واکنش به بسیاری از اقدامات حمایت گرایانه  دولت آمریکا انجام خواهیم داد. با این حال امیدوار هستم که بتوان از افزایش تنش جلوگیری کرد، زیرا ما خواهان جنگ تجاری نیستیم. ما می خواهیم یک گفتگوی واقعی با آمریکا داشته باشیم. اما باز هم از اتخاذ این تصمیم متاسفم. 

وزیر امور خارجه بلژیک در ادامه گفت: ما سازمان دهی برنامه های مثبت بیشتری با دولت آمریکا را پیشنهاد داده بودیم اما متاسفانه امروز دیدیم که این امکان پذیر نیست. ما چنین تصمیم حمایت گرایانه ای را مد نظر قرار داده ایم و اکنون قصد داریم در سازمان تجارت جهانی و با احترام کامل به قوانین بین الملل واکنش بیشتری نشان دهیم. 

دولت ترامپ بعد از آنکه نتوانست از متحدان اروپایی خود امتیاز بگیرد، اعلام کرد که تعرفه های آلومینیوم و فولاد را بر کالاهای وارداتی اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها