رمضان شریف: اسرائیل ضرب شصت محکمی از مقاومت در جولان دریافت کرد

رمضان شریف: اسرائیل ضرب شصت محکمی از مقاومت در جولان دریافت کرد
جمعه 11 خرداد 1397 - 12:47

دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برای اولین بار از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی، اسرائیل ضرب شست جانانه‌ای از جبهه مقاومت در بلندی‌های جولان دریافت کرد و این آغاز یک راه بزرگ است.

العالم - ایران / سیاسی

رمضان شریف دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی اظهار داشت: سرزمین فلسطین 30 سال قبل از انقلاب اسلامی با دسیسه انگلیس و حمایت آمریکا، شاهد تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی بود که موجب اشغال بخش عظیمی از فلسطین و آواره شدن ساکنان آن شد.

وی افزود: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و حوادثی که در سال جاری در حوزه فلسطین اتفاق افتاد، قطعا تاثیرات مهمی بر روز قدس امسال خواهد گذاشت.

دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآورشد: در طول 70 سال گذشته علما و مبارزان فلسطین، مناسبت‌هایی را برای زنده نگه داشتن مبارزات فلسطین علیه رژیم صهیونیستی مشخص کردند که هیچ‌کدام دوام چندانی نیافت اما  جهانی قدس که ابتکار معجزه‌گون امام راحل (ره) بود، جای خود را میان ملت‌های مسلمان باز کرد.

شریف با بیان اینکه مهمترین تلاش اسرائیلی‌ها به فراموشی سپردن آرمان فلسطین است، تصریح کرد: این ابتکار حضرت امام (ره) که متکی به اندیشه‌ انقلاب و حامیان آرمان فلسطین بود، توانست این راهبرد اساسی اسرائیل را زیر سوال برد و هر سال در ماه رمضان یک بار دیگر ظلمی که به مردم فلسطین رفته است، بازخوانی می‌شود.

وی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان "روز قدس"  بزرگترین ضربه روحی به اسرائیل عنوان کرد و گفت: خداوند بزرگ به برکت این نامگذاری موجب شده است که هر ساله هزاران نشست، تحلیل سیاسی و فعالیت خبری و رسانه‌ای پیرامون زنده نگه داشتن آرمان فلسطین برگزار شود و ملت ایران هم در دومین راهپیمایی سطح ملی خود  آرمان فلسطین را زنده نگه دارد.

دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور نسل جدید مبارزان فلسطینی در صف مبارزه با رژیم صهیونیستی عنوان کرد: نسل‌های سوم و چهارم مبارزان فلسطینی همانند نسل اول مبارزان، آماده بازگشت به سرزمین مادری خود هستند. برگزاری راهپیمایی‌های "بازگشت" طی ماه‌های اخیر نشان داده که آرمان فلسطین زنده است و دیوار حائل و فنس‌های پوشالی نمی‌تواند حصار محکمی برای اسرائیل باشد. تقدیم 50 شهید و 2 هزار زخمی در هفتادمین سال اشغال فلسطین گویای این امر است.

دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس را اقدام انتحاری و جنون‌آمیز رئیس‌جمهور جدید این کشور خواند و گفت: بیت‌المقدس شهر امت اسلامی و قبله اول مسلمین است که جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان دارد. این اقدام آمریکا حتی با همراهی همپیمانان او نیز همراه نبود و آنها حاضر نشدند سفارت‌های خود را به بیت‌المقدس انتقال دهند؛ لذا این موضوع نقطه عطفی در روشن شدن چهره آمریکا و کسانی که با عنوان پرده‌داری کعبه به ملت فلسطین پشت کردند، بود.

وی اظهار داشت: روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که خلافت خودخوانده داعش در سوریه جمع شده و حاشیه امنی که طی 6 سال گذشته برای اسرائیل طراحی شده بود از هم پاشیده است.

شریف ادامه داد: برای اولین بار از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی، اسرائیل، ضرب شست جانانه‌ای از جبهه مقاومت در بلندی‌های جولان دریافت کرد و این آغاز یک راه بزرگ است که اسرائیل بداند نزد آزادیخواهان جهان به عنوان غده‌ای سرطانی و ناقض همه قوانین شناخته می‌شود. ملت‌های آزاده سرانجام انتقام ظلم‌هایی که به ملت فلسطین رفته است را از اسرائیل خواهند گرفت.

دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به طرح غربی‌ها برای انتقال آوارگان فلسطینی به صحرای سینا گفت: این طرح شما راه به جایی نخواهد برد و نسل جدید فلسطین روزی دروازه شهرک‌هایی را که شما ساخته‌اید را باز خواهد کرد و به سرزمین مادری‌اش بر می‌گردد. شما برای صهیونیست‌‌هایی که از سراسر دنیا جمع کرده‌اید جایی پیدا کنید زیرا مردم فلسطین سرزمین دارند.

وی با بیان اینکه امروز جبهه استکبار امروز از جبهه سیاسی و نظامی و جبهه مقاومت شکست خورده عنوان کرد: شما روزی صدام، داعش و حسنی مبارک را داشتید اما امروز دستتان خالی است. پیروزی حزب‌اللّه در لبنان و حضور مردم عراق در انتخابات این کشور دستاوردهای بزرگی برای جبهه مقاومت بوجود آورده است.

پربیننده ترین خبرها