نشست سه‌جانبه فلسطین، اردن و مصر با محوریت بررسی دودستگی فلسطینیان

نشست سه‌جانبه فلسطین، اردن و مصر با محوریت بررسی دودستگی فلسطینیان
جمعه 11 خرداد 1397 - 13:27

وزرای خارجه و روسای دستگاه‌های فلسطین، اردن و مصر نشستی را در قاهره با محوریت بررسی دودستگی فلسطینیان برگزار کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با حضور روسای دستگاه‌های اطلاعاتی سه طرف نشستی را روز پنج‌شنبه (دیروز) برگزار کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین و تحولات اخیر فلسطین در پرتو قربانی شدن تعدادی از غیرنظامیان بی‌دفاع مورد بررسی قرار گرفت.

مسئولان سه کشور بر مخالفت قاطع خود با تجاوزات صهیونیست‌ها علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و حق ملت فلسطین برای زندگی در امنیت و آزادی و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کردند.

طبق گزارش رسانه‌های مصر، در این بیانیه آمده است که حاضرین در نشست درباره خطرات ناگوار استمرار تشدید حملات در فلسطین و بن‌بست افق سیاسی و حل مسالمت‌آمیز و عادلانه قضیه فلسطین هشدار دادند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین موضع ثابت اعراب درباره قدس شرقی و مخالفت قاطعانه با هر گونه اقدامات یکجانبه برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی این شهر و ضرورت پایبندی به وضعیت تاریخی قدس به عنوان یک شهر اشغالی را مورد تأکید قرار دادند.

بنابر گزارش شبکه روسیا‌الیوم، طرف مصری در این دیدار گزارشی از تلاش‌های صورت گرفته برای فعال‌سازی روند آشتی فلسطینیان را ارائه کرد و حاضرین بر اهمیت پیشبرد روند آشتی به عنوان گام اصلی برای تحقق وحدت فلسطینیان و حمایت از موضع یکپارچه فلسطینیان در هر گونه مذاکرات آتی تأکید کردند.

در این نشست درباره اهمیت اجرای توافقنامه مربوط به پایان دودستگی‌ها که اکتبر گذشته در قاهره به امضا رسید، تأکید شد و حاضرین در خصوص افزایش رایزنی‌ها و هماهنگی بین سه طرف در دوره آتی به منظور پیگیری تحولات فلسطین و هماهنگی مواضع درباره تلاش‌های صورت گرفته در صحنه بین‌المللی برای حمایت از مسئله فلسطین توافق کردند.

پربیننده ترین خبرها