مقدمات نظامی برای پاکسازی کامل جنوب سوریه + فیلم

جمعه 11 خرداد 1397 - 14:22

پس از آزادسازی دمشق و پیرامون آن و حومه حمص، حلب و حماه در مرکز کشور، مقدمات عملیات نظامی برای پاکسازی جنوب سوریه رفته رفته فراهم می شود. چه در شمال و چه جنوب استراتژی ارتش سوریه، آزادسازی سراسر خاک سوریه بنا به دستور بشار اسد، رئیس جمهور این کشور است.

العالم - سوریه

بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرده بود: غیر ممکن است که که ذره ای از خاک کشورمان را در اشغال باقی بگذایم. آمریکایی ها باید بروند و همانطور که از عراق رفتند از اینجا هم می روند؛ استثنایی در کار نیست؛ ملت های منطقه وجود بیگانه را در خاک خود نمی پذیرند.

اسد در پیامی واضح و صریح برای گروه موسوم به نیروهای سوریه دموکرات که بازوی آمریکا در شمال و شرق سوریه هستند و از حمایت و پشتیبانی هوایی غرب در عملیات خود برخوردارند گفته بود: تنها مشکل باقیمانده در سوریه نیروهای سوریه دموکرات هستند. ما در برخورد با آنها دو گزینه پیش رو داریم؛ در حال حاضر با آنها وارد مذاکره شده ایم چون اغلب آنها سوری هستند و اگر مذاکره به جواب نرسد، ما خودمان برای آزادسازی این مناطق وارد عمل می شویم چه با آمریکایی ها چه بی آمریکایی ها.

به دنبال آن وزارت دفاع آمریکا شتابزده به دمشق درباره توسل به قدرت نظامی علیه متحدانش هشدار داد.

ژنرال کنت مکنزی، از ستاد ارتش آمریکا در این باره گفت: هر گروه و طرفی که در سوریه حضور دارد باید بداند که حمله به نیروهای آمریکایی یا متحدان آن سیاست بسیار بدی است.

رژیم صهیونیستی که تحرکات میدانی و سیاسی سوریه را به دقت زیر نظر دارد با تسلیم ارتفاعات جولات در جنوب سوریه به نیروهای این کشور، کمربند امنیتی خود را که گروه های مسلح آن را تشکیل داده و این رژیم تلاش بسیاری در تقویت این عناصر و تبدیل آنها به بازویی برای دخالت در داخل سوریه کرده بود، از دست خواهد داد.

این رژیم برای اشراف بیشتر بر اوضاع، چشم به نشست روسیه، آمریکا و اردن به عنوان سه کشور ضامن توافق کاهش تنش دارد؛ این در حالی است که برای شناخت پیامدهای واگذاری جنوب سوریه به ارتش این کشور، عبور از کانال روسیه اجتناب ناپذیر است.

سفر آویگدور لیبرمن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به مسکو، در راستای همین کسب اشراف برای قواعد درگیری و موازنه نیروهای جدید بوده است نه مشارکت در تحقق صلح و اجرایی کردن راه حل ها.

208

پربیننده ترین خبرها