آیین روز جهاني قدس در بصره

آیین روز جهاني قدس در بصره
پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 - 06:02

كنسولگري ايران در شهر بصره درجنوب عراق مراسمي را به مناسبت فرارسيدن روز جهاني قدس با حضور شخصيت هاي سياسي، ديني و عشايري عراق برگزار كرد.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار شبكه خبري العالم، شركت كنندگان در اين مراسم بر اهميت فراخوان امام خميني (ره) براي احياي موضوع قدس در نزد مسلمانان و نقش آن در تحكيم وحدت اسلامي تاكيد كردند.

شيخ محمد فلك نماينده آيت الله سيستاني از مراجع ديني بزرگ عراق در شهر بصره در حاشيه اين مراسم به العالم گفت: اقدام امام خميني (رض) در زمينه اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس در راستاي توجه و اهتمام به مقدسات و اصول و مباني اسلامي صورت گرفت.

شيخ خالد الملا رئيس گروه علماي عراق در جنوب نيز در سخنان مشابهي خاطرنشان كرد: امام خميني (ره) با اعلام روز جهاني قدس مساله فلسطين را كه درحال فراموش شدن بود، بار ديگر احيا و در اذهان زنده كردند.

شركت كنندگان در اين مراسم همچنين بر وحدت ملت ها و مقابله آنها با توطئه هاي آمريكا و صهيونيسم كه در تلاش براي شعله ور كردن آتش فتنه بين مذاهب اسلامي هستند، تاكيد كردند.

خانم سوزان سعد عضو مجلس نمايندگان عراق در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: امام خميني (رض) با اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، شهر قدس را در كانون توجهات قرار دادند.

وي گفت: امام خميني (رض) مي دانستند كه قدس داراي بعد راهبردي است و تغييراتي در راه است و بايد قيد و بندها و شكسته و خروج از بند اسارت ديكتاتورهاي ظالم صورت گيرد و اهتمام به مساله فلسطين انجام پذيرد.
Fz-15-19:51

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها