تهران خنک می شود/ پیش‌بینی کاهش 10 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر/ وقوع گرد و خاک در ۸ استان

تهران خنک می شود/ پیش‌بینی کاهش 10 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر/ وقوع گرد و خاک در ۸ استان
شنبه 12 خرداد 1397 - 12:40

براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، با توجه به نفوذ جریانات شمالی ، امروز و فردا ( شنبه و یکشنبه ) شاهد کاهش 5 تا 10 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر خواهیم بود همچنین فردا تهران نیز خنک خواهد شد.

العالم ـ ایران ـ علمی

به گفته مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، فردا کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرق رخ خواهد داد و تهران نیز قدری خنک می شود.
وی با اشاره به بارش های روز گذشته در کشور خاطرنشان کرده، روز گذشته بارش های خوبی را در برخی از مناطق کشور از جمله بیله سوار و پارس آباد در استان اردبیل، رودسر، نوشهر، گرمی ، بندر گز، هاشم آباد، رشت، شورآباد، رامسر، آستارا، علی آباد، دشت ناز و بسیاری از مناطق نیمه شمالی کشور شاهد بودیم.

وقوع گرد و خاک در 8 استان

در همین حال احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، مرکزی، سمنان، قم، قزوین، البرز و تهران طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ خرداد ماه) خبر داده است.

به گفته وی، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز و فردا ( ۱۲ و ۱۳ خرداد) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

استان‌های پربارش

بنابر این گزارش، شدت بارش امروز(۱۲ خرداد) در شمال خراسان رضوی، برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، استان مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شرق لرستان خواهد بود و فردا (۱۳ خرداد) در شرق لرستان، شمال خراسان رضوی، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مرکزی، قم، تهران، قزوین، زنجان و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفته، روز دوشنبه (۱۴ خرداد) بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز همچنین زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا (۱۳ خرداد) آسمان تهران ابری همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۷ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت در روز دوشنبه (۱۴ خرداد) کمی ابری، به‌تدریج همراه با افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها