سفیر ایران خواستار واکنش اوکراین به یکجانبه گرایی آمریکا و خروج از برجام شد

سفیر ایران خواستار واکنش اوکراین به یکجانبه گرایی آمریکا و خروج از برجام شد
شنبه 12 خرداد 1397 - 15:06

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در دیدار با معاون وزیر خارجه این کشور، خواستار واکنش کشورهای مستقل و اوکراین در برابر یکجانبه گرایی آمریکا شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد بهشتی منفرد در دیدار با سرگئی کسلیدسا معاون وزیر امورخارجه اوکراین همچنین، پیام کتبی محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران را به همتای اوکراینی وی، تسلیم معاون وزیر خارجه این کشور کرد.
سفیر ایران در این دیدار اقدام غیرقانونی آمریکا و خارج شدن این کشور از برجام را نقض آشکار تعهدات بین المللی خواند و خواستار واکنش کشورهای مستقل در برابر یکجانبه گرایی مقامات آمریکایی شد.
بهشتی منفرد گفت: برخلاف جمهوری اسلامی ایران که به طور دقیق به وظایف خود وفق برجام عمل کرده است و به طور مکرر و پیوسته توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز راستی آزمایی شده است، آمریکا پی در پی از ایفای تعهدات خود در چارچوب برجام سر باز زده است.
سرگئی کسیلدسا معاون وزیر خارجه اوکراین نیز به نوبه خود ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش ایران در تحولات منطقه و جهان از تداوم همکاری های کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی و مذاکرات جاری با طرف های اروپایی در چارچوب کمیسیون مشترک برجام حمایت کرد.
در جریان این دیدار طرفین ضمن مرور روابط دوجانبه بر لزوم تقویت مناسبات در تمامی زمینه ها تاکید کردند. 
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها