بحرین محاصره خانه آیت‌الله عیسی قاسم را تشدید کرد

بحرین محاصره خانه آیت‌الله عیسی قاسم را تشدید کرد
شنبه 12 خرداد 1397 - 18:01

نیروهای بحرینی با وجود گذشت بیش از یکسال از بازداشت خانگی آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین، محاصره منزل وی را تشدید کردند.

العالم - بحرین

دولت بحرین از بیش از یکسال قبل آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را تحت بازداشت خانگی درآورده و اکنون ۳۷۶ روز از بازداشت خانگی وی می‌گذرد.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از اقدامات نیروهای امنیتی بحرین برای تشدید محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم منتشر کردند.

در این تصاویر مشاهده می‌شود که نیروهای امنیتی موانع بتنی و خودروهای نظامی در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم را افزایش داده‌اند.

طبق گزارش وبگاه «البحرین الیوم»، «سعید الشهابی» از رهبران معارض بحرین نیز خواستار انتشار تصاویر موانع بتنی و سیم‌های خاردار اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم شد تا حقیقت دولت بحرین و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اخلاق توسط نیروهای دولتی برای جهانیان آشکار شود.

دولت بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس، سلب تابعیت کرده و منطقه «الدراز» محل سکونت وی را به محاصره درآورده است. بحرین سال قبل نیز با صدور حکمی آیت‌الله عیسی قاسم را به بازداشت خانگی محکوم کرد.

دیوان عالی بحرین همچنین سال قبل حکمی درباره آیت‌الله عیسی قاسم صادر کرد که در آن به چهار مورد اشاره شده بود:

۱ـ حکم حبس تعلیقی یک ساله آیت‌الله

۲- جریمه نقدی که متهمان پرونده (آیت‌الله و دو کارمند دفتر وی) بدان محکوم شده‌اند . مبلغ این جریمه ٣٠٠ هزار دینار بحرینی (معادل تقریبا ١ میلون دلار) است.

۳- مصادره اموال. این اموال شامل تمامی وجوهات شرعی (خُمس) است که در دو حساب بانکی رسمی موجودند (حدود ٩ ملیون دلار) و همچنین دو ساختمان که در یکی از آنها طلاب حوزه‌های علمیه و در دیگری فقرای سادات ساکن هستند.

پربیننده ترین خبرها