روسای ستادارتش ترکیه و آمریکا درباره سوریه تلفنی گفتگو کردند

روسای ستادارتش ترکیه و آمریکا درباره سوریه تلفنی گفتگو کردند
شنبه 12 خرداد 1397 - 20:34

ژنرال خلوصی آکار و جوزف دانفورد رئیسان ستاد کل ارتش ترکیه و آمریکا به صورت تلفنی درباره سوریه و آخرین وضعیت منبچ گفت و گو و تبادل نظر کردند.

العالم - سوریه

خبرگزاری آناتولی به نقل از سرهنگ پاتریک رایدر سخنگوی ستاد کل فرماندهی ارتش آمریکا درباره این تماس تلفنی گفت: دو فرمانده درباره تحولات سوریه از جمله نابودی کامل داعش گفت و گو کردند.

این رسانه به نقر از وی نوشت: ترکیه و آمریکا دو عضو کلیدی ناتو هستند و روابط نظامی میان دو کشور قوی است.

هر چند که هنوز جزئیات بیشتری از گفت و گوی دو فرمانده ارشد نظامی ترکیه و آمریکا اعلام نشده ولی به نظر می رسد با توجه به توافق واشنگتن و آنکارا بر سر خروج یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) از شهر منبج سوریه، این گفت و گوی تلفنی در راستای عملی کردن این توافق انجام شده است.

آنکارا و واشنگتن توافق کرده اند که با نظارت نظامیان آمریکا، عوامل یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) از شهر منبچ سوریه خارج و به مناطق شرقی رود فرات نقل مکان کنند.

توافق نهایی دو کشور در دیدار این هفته وزرای خارجه دو کشور در واشنگتن به طور قطعی اعلام خواهد شد.

چهارشنبه گذشته خبرگزاری آناتولی ترکیه در خبر اعلام کرد که مذاکرات کارشناسی طرفین که طی چند روز اخیر در آنکارا بر سر موضوعات مورد نگرانی مشترک از جمله بحران سوریه جریان داشت، پایان یافته و آمریکا و ترکیه در خصوص خروج عناصر گروه پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) از مناطق غربی رود فرات به خصوص از شهر منبچ به تفاهم فنی رسیده اند.

ترکیه و آمریکا بر سر حمایت سیاسی، تسلیحاتی و مالی واشنگتن از نیروهای جنگجوی سوریه از جمله یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و نیز در خصوص حضور نیروهای این دو تشکیلات و پ.ک.ک در غرب و شرق فرات از جمله منبچ و رقه و نیز خودداری آمریکا از استرداد فتح الله گولن متهم کودتای 15 جولای سال 2016 ترکیه اختلافات جدی دارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها