توقف پخش شبکه‌های قطری در امارات

توقف پخش شبکه‌های قطری در امارات
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 06:28

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد مناقشه دیپلماتیک میان چندین کشور عربی منطقه خلیج فارس، روز شنبه شبکه های تلویزیونی متعلق به غول رسانه ای بی.این (beIN ) قطر برای هزاران بیننده آن در امارات متحده عربی قطع شدند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، شرکت تلویزیون دیجیتال دو (Du) اعلام کرد قطع پخش شبکه های تلویزیونی متعلق به گروه رسانه ای بی.این ناشی از اقدام خود این گروه بوده است.

این گروه رسانه ای با انتشار بیانیه ای در وبسایت رسمی خود نوشت ما متاسفیم که به اطلاع شما برسانیم بینندگان ما به طور موقت نخواهند توانست شبکه های ورزشی و بسته های رسانه ای بی.این را در نتیجه تصمیمی که به وسیله مدیریت پخش رویدادهای ورزشی بی.این گرفته شده است مشاهده کنند.

تصمیم روز شنبه این گروه رسانه ای علاوه بر تنش های سیاسی ناشی از چندین مورد ادعای دزدی تصاویر از شبکه های این گروه در یک عملیات پیچیده در سراسر منطقه خاورمیانه و پخش تصاویر دزدی از شرکتی به نام بیاوتکیو (beoutQ) است.

این گروه رسانه ای مستقر در قطر دارای حق پخش انحصاری جام جهانی است که کمتر از دو هفته دیگر شروع می شود و همه شصت و چهار مسابقه فوتبال جام جهانی را به طور زنده در سراسر خاورمیانه از جمله در امارات متحده عربی پخش می کند.

طرفداران مضطرب رویدادهای ورزشی در امارات با حضور در شبکه های اجتماعی به گمانه زنی در مورد علت این رویداد پرداختند.

یک منبع آگاه گفت اخلال در پخش برخی شبکه ها به دنبال مذاکرات تجاری رخ می دهد و هیچ ارتباطی با تنش های سیاسی یا ادعاهای سرقت تصاویر ندارد.

دو در کنار اتصالات یکی از دو شرکتی است که در امارات تصاویر بی.این را پخش می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها