صلیب سرخ بیش از 2 هزار جراحی در غزه انجام می دهد/ 3600 فلسطینی مورد اصابت گلوله واقعی قرار گرفتند

يکشنبه 13 خرداد 1397 - 13:10

به دنبال خشونت های اخیر و آمار بالای مجروحان در غزه، کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن افزایش بودجه کمک رسانی به غزه تیم های جراحی و پزشکی و تجهیزات درمانی  بیشتری به این منطقه ارسال خواهد کرد.

العالم _ فلسطین

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از ژنو، از زمان آغاز اعتراضات و خشونت های ناشی از آن در 10 فروردین 1397،  بیش از 13هزار فلسطینی مجروح شده اند.

 3600 نفر از این مجروحان مورد اصابت گلوله های واقعی قرار گرفته اند که منجر به حدود 5400 جراحت برای  این مجروحان شده است.

 در این میان حدود 1350 نفر از مجروحان دارای جراحتهای پیچیده هستند و نیازمند سه تا پنج عمل جراحی خواهند بود و این یعنی حدود 4هزار عمل جراحی. 

چنین حجم بالایی از عمل های جراحی هر نظام درمانی را از پای در می¬آورد و این درحالیست که غزه به دلیل کمبود مزمن دارو و تجهیزات و قطعی های مداوم برق شرایط سخت تری دارد.

به منظور پاسخگویی به افزایش شدید نیازهای درمانی غزه، کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ دو تیم جراحی، چند تیم تخصصی پزشکی و ملزومات درمانی به غزه ارسال می کند. 

 با توجه به اولویت کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ برای کمک به مجروحانی که تیر خورده اند، نیمی از 4 هزار عمل جراحی پیچیده مورد نیاز توسط تیم های جراحی این سازمان انجام خواهد شد. 

بنا به این گزارش، افزایش کمک رسانی به نظام درمانی غزه برای 6 ماه آینده امکان پاسخگویی به نیازهای بلند مدت هزاران مجروح خشونت های اخیر در غزه را فراهم خواهد کرد. 

رابرت ماردینی، مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه گفت: «هزاران تن از ساکنان غزه نیازهای درمانی طولانی مدت دارند که نظام درمانی غزه به تنهایی قادر به پاسخگویی به آن نیست. ما تلاش می کنیم با اعزام متخصصان و ارسال ملزومات درمانی برای طی مسیر طولانی بازتوانی این مجروحان به این نظام درمانی تحت فشار مضاعف کمک کنیم».

طرح کمک کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ شامل راه اندازی یک واحد جراحی 50 تختی است که محصول افزایش 3/5 میلیون دلاری بودجۀ این سازمان برای غزه است. تیم های جراحی و کارشناسان درمانی صلیب سرخ جهانی در یکی از بخش های بیمارستان الشفا مستقر خواهند شد. الشفا بزرگترین بیمارستان غزه است. دیگر بیمارستان های غزه و هلال احمر فلسطین هم از کمکهای این سازمان بهره مند خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها