عقب نشینی سعودی ها در برابر قطر!

عقب نشینی سعودی ها در برابر قطر!
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 13:30

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت: تنش موجود چهار کشور عربی باقطر بسیار کوچک تر از آن است که بخواهیم به گزینه نظامی متوسل شویم و اصلا گزینه نظامی مطرح نیست.

العالم- عربستان سعودی     

الجبیر این سخنان را در مصاحبه با یک شبکه تلویزونی مصر در واکنش به اظهارات شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود مبنی بر این که کشورش برای مقابله نظامی با کشورهای تحریم کننده آمادگی دارد ایراد کرد.

وزیر امور خارجه قطر پیشتر در پاسخ به سوالی درباره احتمال اقدام کشورهای تحریم کننده قطر تحت فرماندهی سعودی به اقدام نظامی علیه قطر در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفته بود به رغم این که قطر تلاش می کنند چنین اتفاقی رخ ندهد ولی باید بگویم که ما در امادگی خوبی به سر می بریم و می توانیم به متحدان خود در بخش دفاع از جمله فرانسه ، ترکیه ، انگلیس و امریکا که در قطر پایگاه نظامی دارد تکیه کنیم.

الجبیر ادعاهای مقامات قطری را در خصوص این که چهار کشور عربی عربستان ، بحرین ، امارات و مصر قطر را محاصره کرده اند تکذیب و تاکید کرد محاصره یعنی این که هواپیماهای جنگی بر فراز آسمان قطر و کشتی های جنگی نیز در اطراف سواحل این کشور باشند و تدابیر اتخاذ شده صرفا در چارچوب تحریم این کشور است.

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر پنجم ماه ژوئیه گذشته تصمیم گرفتند قطر را به علت حمایت از تروریسم تحریم کنند ادعایی که قطر بارها آن را رد کرده است

پربیننده ترین خبرها