ادعای یک آژانس اطلاعاتی آلمانی علیه ایران

ادعای یک آژانس اطلاعاتی آلمانی علیه ایران
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 15:18

یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی به نقل از منبع اطلاعاتی آلمانی مدعی شد که ایران در پی ساخت تسلیحات کشتار جمعی است.

العالم _ ایران / سیاسی

فاکس‌نیوز به نقل از یک منبع ایالتی در آلمان مدعی شد که ایران همچنان در پی تسلیحات کشتارجمعی است.

این شبکه خبری آمریکایی در گزارشی به قلم «بنیامین وینتال» با استناد به گزارش هفته گذشته آژانس اطلاعات ایالت بادن‌ورتمبرگ آلمان مدعی شد که دولت ایران اقدام برای تولید و دستیابی به فناوری سلاح‌های کشتارجمعی را متوقف نکرده است.

در بررسی این شبکه ادعا شده است: «ایران همچنان مانند پاکستان و سوریه به اقدام برای دستیابی به کالاها و اطلاعات درباره چگونگی تولید سلاح‌های کشتار جمعی و بهینه کردن سیستم‌های تحویل موشک ادامه می‌دهد.»

نهاد آلمانی که مسئول حفاظت از قانون‌اساسی است و تهدید‌ها علیه آلمان را تحت نظر دارد، نهادی برابر با سازمان اف. بی آی در آمریکاست که در سطح ایالتی فعالیت دارد.

مقامات مبارزه با جاسوسی همچنین ایران را متهم کرده‌اند که در بخش های اقتصادی، سیاسی، نظامی و صنایع نظامی جاسوسی می‌کند و اعلام کرده است که نظارت و مقابله با تلاش برای تکثیر  از جانب ایران وظیفه‌ای مهم این سازمان  در سال  2017 بوده است.

شماری از شرکت‌های تخصصی در ایالت بادن ورتمبرگ مستقر هستند و فاکس‌نیوز فوریه گذشته مدعی شده بود که بازرگانان ایرانی از شرکت «کرمپل» موادی را خریداری می‌کنند تا بعدا در موشک‌های شیمیایی  که علیه مردم غیرنظامی در فوریه و ژانویه استفاده شد، به کار گرفته شود و تجارت بین کرمپل و ایران متوقف نشده است.

مقامات اطلاعاتی ایالت بادن‌ورتمبرگ همچنین اعلام کردند که آنها اطلاعات حساسی درباره فعالیت‌های جاسوسی ایران در دست دارند.در گزارش 345 صفحه‌ای که روز 24 ماه می  (21 اردیبهشت) منتشر شده است، ایران به حمایت از حزب‌الله متهم شده است و به اقدام نهادهای اطلاعاتی ایران و وزارت اطلاعات در این کشور و اطلاعات سپاه پاسداران پرداخته شده است.

پیشتر «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت که نسخه ای از آن به رویت خبرگزاری فارس رسیده ادعاهای ماه گذشته رسانه ها علیه ایران را رد کرده است.

شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شده بود به سه گزارش اطلاعاتی آلمان دست یافته که نشان می دهند ایران قصد خریداری فناوری های غیرقانونی قابل استفاده در برنامه موشکی و برنامه هسته‌ای را داشته است.فاکس نیوز به نقل از یک سرویس اطلاعاتی آلمان مدعی شد ایران در بازه زمانی سپتامبر تا اکتبر 32 بار برای خرید چنین فناوری هایی تلاش کرده است.

«گوترش» در بند 19 گزارش خود درباره اجرای قطعنامه 2231 این ادعای رسانه آمریکایی را با استناد به اظهارات مقام های دولت آلمان قویاً تکذیب کرده است.

در متن گزارش دبیر کل آمده است: «بعد از انتشار گزارش های دستگاه اطلاعات داخلی آلمان رسانه های متعددی مدعی شدند شرکت های ایرانی ممکن است خارج از مسیر کانال خرید [برجام] در آلمان برای خرید اقلام، مواد، کالاها و فناوری های هسته ای تلاش کرده باشند.»

این گزارش می افزاید: «دولت فدرال آلمان در تعاملات خود با دبیر کل، از جمله در خلال دیدارهای اوایل نوامبر 2017 در برلین، نتایج گزارش سال 2016 اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی جمهوری فدرال آلمان) را یادآور شد. مطابق این گزارش، تا آنجا که اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی قادر به راستی آزمایی است، هیچ مورد تخلف از برنامه جامع اقدام مشترک اتفاق نیفتاده است.»

گوترش در ادامه تأکید کرده است: «در 27 نوامبر 2017، دولت فدرال آلمان به دبیر کل اطلاع داد هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در آلمان فعالیت هایی در مغایرت با پاراگراف 2 ضمیمه B قطعنامه 2231 انجام داده باشد، در اختیار ندارد.»

پربیننده ترین خبرها