توصیه رئيس بخش بين الملل نشریه الاهرام العربی

کشورهای خلیج فارس در روابط با تهران تجدید نظر کنند

کشورهای خلیج فارس در روابط با تهران تجدید نظر کنند
پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 - 17:01

رييس بخش بين الملل نشريه الاهرام العربي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس را به بازنگري در روابط با ايران فراخواند.

" اسامه الدلیل " روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم با يادآوري اين كه خليج فارس به زودی شاهد تحولاتي مهم خواهد بود ، كشورهاي این منطقه را به بازنگري در قبال روابط خود با ايران كه عنصري مهم و اساسي در معادلات راهبردي خاورميانه به شمار مي رود ، فراخواند.

وی با انتقاد از تعليق عضويت دمشق در سازمان همكاري اسلامي ، هدف از برگزاري نشست فوق العاده مكه را رسيدگي به همين مسئله دانست و تاكيد كرد كه اين كار كمكي به حل بحران سوريه نخواهد كرد.

وی اظهار داشت : نشست فوق العاده سران كشورهاي اسلامي در مكه بامحور پرونده سوريه برگزار شد، زيرا تنها تصميم قابل اجرا در آن ، اخراج این کشور از سازمان همكاري اسلامي وفشار بر دولت سوریه بود.

الدلیل افزود : بايد پرسيد كه آيا در بيانيه پاياني بر ضرورت وحدت و حفظ حاكميت سوري و توقف خشونت ها در اين كشور تاكيد شد یا فقط به تعليق عضويت اين كشور اكتفا شد؟

وی گفت : بايد اذعان کرد که بعید نیست سازمان همكاري روزی ناتو را براي حمله به سوريه يا ايران و ديگر كشورها فرابخواند.

رييس بخش بين الملل نشریه الاهرام العربي مصوبه نشست مكه درباره تعليق عضويت سوريه در شوراي همكاري را هماهنگ با برنامه ريزي هاي آمريكا برای براندازي نظام دانست و گفت : اين اقدام با تلاش برای پایان دادن به بحران سوریه از طریق مسالمت آمیز مغايرت دارد.

" اسامه الدليل " تاكيد كرد كه قطر و عربستان سعودي در مرحله آينده در خصوص روابط با تهران به علت جريان سازي هاي آمريكا و اسرائيل ضد ايران با چالش مهمي روبرو خواهند شد .

16-11:35

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها