نماينده پارلمان سوريه

تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري اسلامي كم اهميت است

تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري اسلامي كم اهميت است
پنج‌شنبه 26 مرداد 1391 - 17:14

العالم - يك نماينده پارلمان سوريه مصوبه اجلاس مكه مبني بر تعليق عضويت كشورش در سازمان همكاري اسلامي را كم اهميت دانست و كشورهاي امضا كننده اين تصميم را به وابستگي به ايالات متحده و رژيم اسرائيل متهم كرد.

 وليد الزُعبي " روز پنجشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت : عضويت در سازماني كه حقوق ملت سوريه را در نظر نمي گيرد و تلاش مي كند بر ضد آن توطئه كند براي كشورمان افتخارآميز نيست.

وي احتمال اينكه تصميم تعليق عضويت در سازمان همكاري اسلامي تاثيرات گسترده اي بر سوريه داشته باشد را بعيد دانست  اظهارداشت:  اكثر اعضاي سازمان همكاري اسلامي اجير ايالات متحده و رژيم اسرائيل هستند و تصميمات آنها اصلا براي دمشق مهم نيست.

وي اعضاي سازمان همكاري اسلامي به استثناي برخي كشورهاي مستقل مانند ايران را به تلاش براي از بين بردن اسلام واقعي متهم كرد .

الزعبي كشورهاي امضا كننده را عامل ادامه خونريزي در سوريه دانست و تاكيد كرد: ملت، رهبري و نهادهاي سوريه متحد هستند و دشمنان هر تصميمي مي خواهند بگيرند.

اين نماينده پارلمان سوريه گفت: كشورهايي كه به تعليق عضويت كشورمان راي مثبت دادند همانهايي هستند كه مسئله فلسطين را فروختند و امروز گرد هم آمده اند تا بر ضد سوريه، حزب الله و ايران كه محور مقاومت و مخالفت با نقشه هاي آمريكا و اسرائيل را تشكيل مي دهند توطئه كنند.

الزعبي با اشاره به اینکه براي کشورهای وابسته به واشنگتن و صهیونیسم ، مسائل مسلمانان در ميانمار، فلسطين يا هر جاي ديگري مهم نيست ، خاطرنشان کرد : پايبندي ملت و نظام ايران به مسئله فلسطين و حمايت آن از سوريه در اين بحران را ستود.
MKH-16-15:35

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها