موضع وزارت خارجه چین درباره گفت و گوی آمریکا و کره شمالی

موضع وزارت خارجه چین درباره گفت و گوی آمریکا و کره شمالی
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 16:55

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تازه ترین تحولات در مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی گفت: پکن از ادامه گفت و گوهای کره شمالی و آمریکا حمایت می کند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش وزارت امور خارجه چین، "هوا چون اینگ" امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه ای اظهار امیدواری کرد که آمریکا و کره شمالی همچنان رو به جلو حرکت کرده و با ادامه ابراز حسن نیت و صداقت، کارهای تدارکاتی برای برگزاری گفت و گوی رهبران دو کشور را به پیش سوق دهند.
او افزود: آمریکا و کره شمالی اخیرا درباره ملاقات رهبران دو جانبه به پیشرفت موثری رسیده اند این گام مهم دیگری در راه حل سیاسی مساله شبه جزیره کره است و ما از این پیشرفت های خرسندیم.
تحلیلگران و رسانه های آمریکایی اعتقاد دارند سیاست های متناقض «دونالد ترامپ» در شبه جزیره کره، نمونه بارز خط مشی غیرواقع بینانه و قمارگونه یک رئیس جمهوری هیجانی است که در فضای واقعی اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر اعلام کرده بود دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرده است در تغییر جهتی دوباره اعلام کرد دیدار روز 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور را برگزار می کند و پس از دیدار با «کیم یونگ چول» دست راست رهبر کره شمالی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات این کشور در واشنگتن عنوان داشت اطمینان پیدا کرده است دیدار وی با رهبر پیونگ یانگ مفید و موفقیت آمیز خواهد بود. 
جالب اینجاست که رئیس جمهوری آمریکا پیش از خواندن نامه ارسالی کیم جونگ اون، این نامه را «بسیار خوب و بسیار جالب» توصیف کرد. 
دونالد ترامپ در عین حال خاطر نشان کرد که در جریان دیدار روز جمعه خود با هیات کره‌ای، درباره مسائل حقوق بشری گفت‌وگویی نکرده است.
وی همچنین اعلام کرد صدها تحریم جدید برای کره شمالی در آستین دارد اما اکنون دست نگه خواهد داشت. وی درباره دیدارش با نماینده رهبر کره شمالی افزود: فکر می‌کنم شروع خوبی است.

پربیننده ترین خبرها