ترزا می در گفتگو با بن سلمان:

برجام بهترین گزینه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است

برجام بهترین گزینه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 17:51

نخست‌ وزیر انگلیس در گفت‌ و گوی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی ضمن تأکید بر پایبندی کشورش به برجام، این توافق را بهترین گزینه خواند.

العالم - اروپا

در حالی‌ که از یک ماه قبل از ولیعهد عربستان خبری نیست، یک سخنگوی دفتر نخست ‌وزیری انگلیس از گفت‌ و گوی تلفنی دیروز (شنبه) «می» و بن سلمان خبر داد و گفت که «ترزا می» تصریح کرده است که برجام بهترین گزینه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی به شمار می رود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز بوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در 11 گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است.

به گفته می، دو طرف همچنین در باره ضرورت مقابله با نفوذ ایران در منطقه توافق کردند و نخست‌ وزیر انگلیس اهمیت همکاری دو کشور در جهت دفاع از عربستان در برابر حملات موشکی بالستیک را مورد تأکید قرارداد.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اضافه کرد که دو طرف درباره ضرورت راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران انسانی در یمن توافق کرده و از اقدامات نماینده ویژه سازمان ملل متحد مارتین گریفیتس دراین‌باره استقبال کردند. آن‌ها وضعیت انسانی در یمن را موردبررسی قرار داده و درباره اهمیت اقدامات لازم برای پایان دادن به مصائب مردم یمن توافق کردند.

«می» و بن سلمان در ادامه این گفت‌وگو اهمیت ثبات دربازار نفت را مورداشاره قرار داده و تأکید کردندکه این مساله به نفع تولیدکننده و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

گفت وگوی دو طرف درباره برجام در حالی صورت می گیرد که 'بنیامین نتانیاهو' نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه آینده برای دیدار با «ترزا می» و گفت‌وگو درباره آینده توافق هسته‌ای ایران و تحولات منطقه راهی لندن خواهد شد.

او دیدارهای خود را از فردا (دوشنبه) با سفر به آلمان آغاز و سپس به فرانسه و انگلیس می رود.وی گفته است که در این سفر می‌خواهد با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهوری فرانسه و «ترزا می» نخست ‌وزیر انگلیس از خطرات ایران و اتمی شدن آن سخن بگوید. وی همچنین گفت که به اروپایی‌ها یادآور خواهد شد که جایی برای حضور نظامی ایران در سوریه نخواهد بود.

ایران اعلام کرده که حضورش در سوریه با درخواست دولت این کشور و مستشاری است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه هجدهم اردیبهشت در اقدامی یک‌جانبه و به‌رغم مخالفت‌های جهانی، خروج دولتش را از برجام اعلام کرد. اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که به تعهداتشان در برجام پایبند هستند.
 

پربیننده ترین خبرها