دست همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان به بهانه جام جهانی!

دست همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان به بهانه جام جهانی!
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 23:12

اسرائیل با اعلام خبر پخش رایگان همه مسابقات جام جهانی و تفسیر و تحلیل کامل آن به زبان عربی همه را غافلگیر کرد؛ مسابقات جام جهانی تابستان امسال در روسیه برگزارمی شود.

العالم - عربستان سعودی

این در حالی است که اخیرا و به تناوب سخن از عادی سازی روابط چند کشور عربی و در راس آنان عربستان سعودی از سویی و اسرائیل از سوی دیگر مطرح است.

بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل نیز در پست های توییتری خود نوشته است  کشورش در روشن ترین دوره خود به سر می برد و دیگر دشمن کشورهای عربی نیست بلکه هم پیمان قابل اعتمادی است.

صفحه "وزارت خارجه اسرائیل به عربی"در شبکه اجتماعی فیس بوک گفت هواداران فوتبال در کشورهای نزدیک به اسرائیل ،دراردن، لبنان ، مصرو کرانه باختری می توانند مسابقات جام جهانی را رایگان از  شبکه ماهواره ای اسرائیل "مکان " دنبال کنند که بیشتر مسابقات جام جهانی را از طریق از ماهواره ها پخش خواهد کرد.

این صفحه افزود: اسرائیل حق پخش مسابقات  تابستان امسال را از روسیه خریداری کرده است. و علاقمندان کشورهای همسایه می توانند هم چنین از تفسیرهای گزارشگر ها به زبان عربی هنگام  پخش مسابقه بهره مند شوند. 

این اولین باری است که اسرائیل مسابقات جام جهانی  را رایگان از طریق ماهواره پخش می کند زیرا پیش از این مسابقات جام جهانی فقط از شبکه های کابلی یا شبکه های کد دار پخش می شد. 

جام جهانی روسیه با شرکت 32 تیم از 14 ژوئن تا 15 ژوئیه در 11 شهر روسیه برگزار خواهد شد وبرای نخستین بار چهار تیم از کشورهای عربی شامل مصر، تونس، عربستان و مراکش در بالاترین سطح فوتبال حاضر خواهند بود.

گزارش صفحه "اسرائیل به زبان عربی سخن می گوید" حاکی است  این شبکه اسرائیلی بر مسابقات تیم های عربی تمرکز و همه را پخش خواهد کرد.

رسانه های عربی این ماجرا راه به توئیت «ترکی آل شیخ» ارتباط دادند، او در توئیتی به کاربران سعودی مژده یک اتفاق خوب پیرامون پخش برنامه های جام جهانی داده بود، رسانه های سعودی این اتفاق خوب را به پخش رایگان برنامه های جام جهانی توسط رژیم صهونیستی ارتباط می دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها