آغاز سفر ضدایرانی نتانیاهو به اروپا

آغاز سفر ضدایرانی نتانیاهو به اروپا
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 05:37

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف گفتگو درباره ایران راهی اروپا می شود.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی نخست وزیری رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو دوشنبه برای برگزاری جلسات دیپلماتیک در برلین، پاریس و لندن، اسرائیل را ترک خواهد کرد.

او ابتدا با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ملاقات خواهد کرد. در روز سه شنبه هم وی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد داشت و چهارشنبه به دیدار ترزا می نخست وزیر انگلیس خواهد رفت.

نتانیاهو در لندن با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس و اعضای پارلمان این کشور هم دیدار خواهد کرد.

به نوشته این پایگاه، نتانیاهو در دیدار با رهبران این کشورها درباره موضوعاتی چون جلوگیری از تسلیح ایران به سلاح هسته ای، گسترش "تجاوزگری" ایران و تحولات  اخیر در منطقه گفتگو خواهد کرد. آنها همچنین درباره پیشرفت و تقویت همکاریها در زمینه های مختلف بحث خواهند کرد.

به نوشته این وبگاه صهیونیستی، در زمان سفر به پاریس، نتانیاهو و رئیس جمهور مکرون در مراسمی شرکت خواهند کرد. در حدود سیصد رویداد در اسرائیل و فرانسه در زمینه هایی مانند علم و نوآوری، هنر، موسیقی، هنر آشپزی، دانشگاه، اقتصاد و تئاتر برگزار خواهد شد. نتانیاهو  همچنین به دعوت برونو لی مایر، وزیر اقتصاد و امور مالی فرانسه، در یک رویداد اقتصادی با حضور رهبران ارشد شرکت های بزرگ فرانسه شرکت خواهد کرد و با رهبران جامعه ی یهودیان فرانسه هم ملاقات خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها