وال استریت ژورنال گزارش داد:

آمریکا درحال بررسی درخواست امارات برای تصرف شریان حیاتی یمن

آمریکا درحال بررسی درخواست امارات برای تصرف شریان حیاتی یمن
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 10:11

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته، آمریکا سرگرم بررسی درخواست امارات جهت حضور و گسترش نقش نظامی خود در یمن و مشارکت در تصرف بندر حدیده یمن است.

العالم ـ آمریکا

وال استریت ژورنال گزارش داده، دولت دونالد ترامپ سرگرم بررسی درخواست امارات متحده عربی مبنی بر حمایت مستقیم آمریکا برای تصرف بندر "حدیده" به عنوان شریان حیاتی کشور 29 میلیون نفری یمن، است.
این نشریه آمریکایی در ادامه نوشته، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا خواستار بررسی سریع درخواست امارات شده و این که می تواند شامل اعزام پهپادهای نظارتی برای کمک به ائتلاف سعودی برای تصرف بندر الحدیده باشد. 
وال استریت خاطرنشان کرده، مقامات آمریکایی گفته اند که امارات و عربستان به آمریکا ابراز اطمینان دادند که آنها هیچگونه تلاشی برای تصرف این بندر واقع در دریای سرخ تا زمانی که حمایت و پشتیبانی واشنگتن را نداشته باشند، صورت نخواهند داد. 
به نوشته  وال استریت، اما این نگرانی در دولت ترامپ رو به فزونی است که نبرد اطراف این شهر بندری باعث خارج شدن اوضاع از کنترل شود، چراکه نیروهای ائتلاف (عربستان) با شبه نظامیان حوثی در اطراف این شهر بندری درحال نبرد هستند.
این نشریه آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرده، یک مقام ارشد آمریکا (که نامی از وی برده نشده) گفته که آمریکا همچنان درباره عملیات حوثی ها نگران است، حتی چنانچه ائتلاف (عربستان) حمله ای را شروع کنند، ما صدرصد مطمئن نیستیم که آنها قادر باشند این کار را به درستی و بدون اجتناب از یک حادثه فاجعه بار انجام دهند. 
وال استریت نوشته، بحث بر سر افزایش حمایت آمریکا از امارات و عربستان سعودی در یمن، در تنگنای توجه مقامات ارشد آمریکایی بر آمادگی نشست با رهبر کره شمالی در مورخ 12 ژوئن (22خردادماه) در سنگاپور قرار گرفته اما گسترش عملیات نظامی پیرامون این شهر بندری در یمن باعث یک فوریت جدید برای واشنگتن شده است.
به گزارش ایرنا، جنگ داخلی یمن که از سال 2015 میلادی آغاز شد و در آن ائتلافی به سرکردگی عربستان سعودی به راه انداخت تاکنون منجر به بی خانمان شدن بیش از سه میلیون نفر و بیش از 13هزار کشته در پی داشته است.
مقامات سازمان ملل و آژانس ها و نهادهای حقوق بشر جنگ یمن به ائتلاف عربستان سعودی را بزرگ ترین فاجعه بشری در جهان خوانده اند.

پربیننده ترین خبرها