دوترته از کویت عذرخواهی کرد

دوترته از کویت عذرخواهی کرد
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 10:28

در پی چندین ماه روابط دیپلماتیک متزلزل، رئیس‌جمهوری فیلیپین بابت واژه‌های نامناسبش در نتیجه رفتار مقام‌های کویتی با کارگران فیلیپینی از مقام‌های این کشور عربی عذرخواهی کرد.

العالم _ آسیا

تنش دیپلماتیک میان کویت و فیلیپین در فوریه سال جاری میلادی و زمانی آغاز شد که جسد به قتل رسیده یک خدمتکار فیلیپینی در فریزر صاحب کارش پیدا شد و همین امر موجب شد تا رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین رفتار غیرانسانی در مقابل کارگران مهاجر این کشور را در کویت مورد انتقاد قرار دهد و مانع سفر آنها به کویت شود.

دوترته خطاب به کویت گفت: برای نخستین بار می‌گویم که از واژه‌های خشنی استفاده کردم که البته در نتیجه غلیان احساساتم بوده است اما بابت این مساله هم اکنون عذرخواهی می‌کنم. من بابت آن واژه‌ها متاسفم.

مقام‌های دولت مانیل می‌گویند حدود ۲۶۲ هزار فیلیپینی تا پیش از فوریه در کویت کار می‌کردند و بسیاری از آنها خدمتکاران منازل کویتی‌ها بودند.این افراد در میان بیش از دو میلیون فیلیپینی هستند که در منطقه به عنوان کارگر فعال هستند و علت این امر وضعیت نامساعد اشتغال و اقتصاد در فیلیپین است.

پس از متشنج شدن روابط دیپلماتیک بین کویت و مانیل،‌ دوترته کارفرمایان عرب را به تجاوز مکرر به کارگران فیلیپینی و اجبار آنها به ۲۱ ساعت کار در روز و تغذیه ناسالم و ناکافی متهم کرد.

مقام‌های کویتی در آوریل سال جاری میلادی سفیر فیلیپین را به دلیل انتشار تصویری مبنی بر اینکه نشان می‌داد یکی از کارمندان سفارتخانه به کارگران فیلیپینی برای فرار کردن از کار روزانه در منازل کارفرمایانشان در کویت کمک می‌کند، اخراج کردند.

در ماه گذشته میلادی تنش‌ها بین دو کشور پس از آن کاهش یافت که مانیل و کویت توافقی را درباره امنیت محل کار برای فیلیپینی‌های مستقر در کویت امضا کردند و این باعث شد که دوترته ممنوعیت سفر شهروندان فیلیپینی به کویت را برای کار لغو کند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها